5-те най-добри ястия за студено време

Топлата висококалорична храна е един от най сигурните начини да се затоплим в студа. Но последиците от подобно затопляне може да се отразят зле на фигурата. Как да съставим есенното меню, за да се чувстваме добре в студа, без да се страхуваме от излишни килограми?
Супи
Супата е идеално ястие, за да съхраним топлината на тялото в студеното време. Не е необходимо супата в есенното меню да бъде тежка и богата. Може да се стоплите и от гореща зеленчукова супа.
За да се стоплите и да се отървете от глада за дълго време, подгответе обилна супа с фиде, гъби, боб или леща. Най-добрата версия на обилна супа е крем-супата. За приготвянето и се запържва малко лук, чесън на вкус. Сложете и любимите си зеленчуци (например, моркови, тиква, целина, грах). След това, зеленчуците се пасират и се смесват с препечен хляб. В супата може да добавите няколко капки зехтин и борови ядки.
Месни ястия
Месото е един от най-важните продукти за съхраняване на топлината в тялото. Месните ястия са висококалорична храна, която дава енергия на тялото за поддържане на телесната температура, така че месото трябва да бъде включено в есенното меню. За да не се натоварва тялото с излишни мазнини, избирайте немазни меса.
За да не оставате с усещане за тежест, не яжте месото заедно с въглехидрати (картофи, хляб, тестени изделия). По-добре комбинирайте със зеленчуци.
Пикантни ястия
Ако нямате проблеми със стомашно-чревния тракт, включете в есенното меню лютиви и пикантни ястия. Пипер, джинджифил, горчица, карамфил, канела имат затопляща сила. В студеното време са много подходящи пикантна яхния, къри, печено месо с гарнитура. Експериментирайте с аромати, като добавяте подправки към чай, ориз и различни ястия.
Мюсли
Гранолата е традиционна американска закуска. Но защо да не заемем тази полезна рецепта за есенното си меню? Съставът на гранолата е подобен на мюсли. Състои се от овесени ядки, мед, понякога печен хрупкав ориз.
Можете сами да си приготвите гранола. Предлагаме ви следната рецепта: смесете чаша овесени ядки, шепа орехи и тиквени семки, 2 супени лъжици захар и мед, 1 чаена лъжичка джинджифил и канела. Добавете смес от щипка сол, лъжица растително масло и 4 супени лъжици ябълково пюре. Сместа се разстила върху лист хартия за печене и се оставя за 40 минути на 180 градуса, като се разбърква от време на време. В получената златиста карамелена смес добавете шепа стафиди. Може да добавяте към гранолата мляко, сок, кисело мляко или просто да я хапвате с чаша чай.
Затоплящи напитки
Обичайният горещ чай или кафе, разбира се, затоплят в студеното време. Но защо да не приготвите напитка, която да затопли не само тялото, но и душата?
Алкохолната версия на тази напитка е греяно вино. Може да си приготвите и чай от джинджифил. Нарежете го на тънки филийки с дължина един пръст. Изсипете във вода, оставете да ври 10 минути.
lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*