6 Храни, които трябва да избягвате, когато имате диария

Диарията е неудобно и неприятно състояние, което се случва на почти всички. Този стомашно-чревен проблем причинява разхлабени, воднисти и вероятно по-чести движения на червата.

Докато диарията обикновено е краткотрайна, симптомите могат да продължат с продължителност и дори да се влошат в някои случаи.

Всеки ден неща като диета, медикаменти и стрес играят ключова роля в това как тялото ви се лекува от всяко състояние. При диария храната, която ядете, играе важна роля както за ускоряване на възстановяването, така и за влошаване на състоянието ви.

Храните, които причиняват диария, са склонни да съдържат големи количества изкуствени съставки, масла, подправки или стимуланти като кофеин.

1.Мляко

Лактозата в млякото и други меки млечни продукти, като извара, крема сирене, сладолед и заквасена сметана, е нещо, с което слабите черва не могат да се справят, когато страдате от диария. Когато консумирате твърде много лактоза, тя отива в дебелото черво, което прави състоянието ви по-лошо.

Ако имате непоносимост към лактозата, можете да заложите доста на факта, че яденето на храни, съдържащи лактоза, ще ви доведат до диария. Други симптоми на непоносимост към лактоза включват газове, спазми, подуване на корема и лош дъх. За да се предотврати диарията поради непоносимост към лактоза, избягвайте напълно млякото и млечните продукти.

2.Люта чушка

Друга храна, която може да влоши диарията, са лютите чушки. Комбинацията капсаицин в чушките е известно, че предизвиква диария.

Дразни стомашната лигавица по време на храносмилането, което води до диария, газове, подуване на корема и усещане за парене в стомаха ви. Както семената, така и кожата на лютите чушки могат да бъдат трудни за вашата слаба храносмилателна система.

3.Кафе

Трябва да изхвърлите редовното си кафе, когато страдате от диария.

Кофеинът в кафето допринася за разхлабване на изпражненията. Също така, кофеинът има диуретичен ефект, който може да влоши дехидратацията, причинена от диария.

Без кофеин, билков чай ​​с джинджифил или мента е отлична алтернативна напитка, която всъщност ще успокои движенията на червата.

Не само кафе, трябва да спрете всичко, съдържащо кофеин, като сода, докато коремните проблеми не си отидат или иначе ще раздразнят храносмилателния тракт и ще ускорят загубата на течности и електролити.

4.Алкохол

Когато страдате от диария или други стомашни проблеми, не пийте алкохолни напитки.

Алкохолът е токсичен за стомашната лигавица и също така променя метаболизма на черния дроб. Пиенето на прекалено много може да причини лошо храносмилане, което може да влоши състоянието ви, когато се борите с диария.

Също така, тя може да предотврати правилната рехидратация и да предизвика загуба на вода, което може да влоши състоянието ви.

Освен това алкохолът понякога пречи на приемането на медикаменти за лечение на диария, болест на Крон или колит.

5.Бобови растения

В списъка с храни, които трябва да избягвате, когато имате диария, не можете да пренебрегвате бобовите растения. Независимо дали ядете соя, лимонов боб или грах, тези бобови растения се придвижват до тънките черва и влизат в дебелото черво.

Нелегираните бобови растения са една от основните причини за метеоризма, както и за диария.

Бобовите растения също са с високо съдържание на лектини – клас протеини, които причиняват повишено възпаление в червата.

За да се предотврати диарията, бобовите растения могат да се консумират с разтворими фибри. Въпреки това, не яжте бобови растения, ако вече страдате от диария.

6.Заместители на захарта

Друг нарушител в този списък на храните, причиняващи диария, са изкуствените подсладители като сорбитол, манитол и ксилитол, които обикновено се намират в бонбони и лекарства без захар.

Тези подсладители се абсорбират много по-бавно от захарната маса. Те са склонни да достигат до дебелото черво, без да се абсорбират, което от своя страна причинява диария. Освен това бактериите в стомаха ядат тези захари и произвеждат повече газ.

Ако сте склонни към стомашни заболявания като диария, винаги да четете етикетите на хранителните продукти преди да ги купите, за да избегнете изкуствени подсладители.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*