7 немлечни източника накалций

Всички знаем колко е важен калцият за развитието на децата, особено на костите им, но този елемент също е жизненоважна част от диетата на възрастните, тъй като спомага за поддържането на здрава костна структура и мускулна функция.

Диетолозите препоръчват, възрастните между 19 и 64 години да консумират  по 700 мл калций на ден, а основните препоръчителни източници са млякото, сиренето и други млечни продукти. Но е факт, че броят на веганите и хората с лактозна непоносимост бързо се увеличава в световен мащаб. За щастие, има много други начини да добавите калций към вашата диета.
Ще ви разкажем за най-добрите немлечни източници на калций.
Бял боб
Белият фасул е богат не само на протеини, желязио и фибри. Той е и отличен източник на калций: 100 гр боб съдържат приблизително 175 мг калций.
Ако не харесвате бял боб, а искате да въведете разнообразие в диетата си, може да опитате с жълт или зелен боб – и двата вида ще осигурят много калций на организма.
Портокали
Мнозина дори не предполагат, че портокалите са с високо съдържание на калций. Само един портокал  на ден ще ви осигури 70 мг калций, като по този начин ще получите шест процента от препоръчвания дневен прием на калций. В допълнение, като добавка ще получите отличен заряд на витамин С.
Бадеми
Ядките не са продукт, който ни идва на ум, когато мислим за богати на калций храни, но много ядки съдържат значително количество калций.
Бадемите не само съдържат много калций, но и протеин-алкален продукт, който подобрява ефективността на имунитета и дава необходимата енергия.
Сардина
Не само, че сардината съдържа природни омега-3 мастни киселини, но и е наситена с калций (350 мг в една малка консерва). Сардините не само придават вкус на всяка салата, но осигуряват и необходимото количество витамини В12 и D.
Смокини
Смокинята е богата на антиоксиданти и фибри. Яденето на около пет сушени смокини на ден ще ви дадео коло 135 мг калций, което ще ви помогне да постигнете необходимия дневен прием. Единственото нещо, което не трябва да забравяте е, че смокините съдържат много захар.
Зеленолистни зеленчуци
Зеленолистните зеленчуци са изключително ниско калоричен продукт, който не съдържа мазнини, но е богат на фибри и калций. Препоръчваме ви да добавяте част от зелените растения на всяка вечеря.
Спанакът е друг добър източник на калций. Най-лесният начин да консумирате спанак е да добавяте суровите листа към салатата или да ядете варен спанак с бъркани яйца за закуска. Може да използвате замразен спанак и в коктейли.
Броколи
Броколите са известни като най-добрият вегетариански продукт в света. Този тип зеле не само съдържа необходимите хранителни вещества, включително витамини А и К, минерали като магнезий, цинк и фосфор, но също така има изкючително високо ниво на калций, който се абсорбира от тялото.
lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*