7 необичайни признаци на недостиг на желязо

Желязото е минерал, който играе жизненоважна роля в здравето и благосъстоянието. Без него много телесни функции биха се повредили.

Основната роля на желязото е да пренася кислород в кръвта към всяка клетка в тялото. Желязото е важен компонент на хемоглобина, протеинът в червените кръвни клетки, който носи кислород от белите дробове и го транспортира в цялото тяло.

Ако тялото ви няма достатъчно желязо, то не може да произвежда достатъчно здрави, носещи кислород червени кръвни клетки. Дефицитът на желязо може да причини анемия, което означава, че имате твърде малко хемоглобин.

Жените в детеродна възраст са изложени на по-висок риск от дефицит на желязо поради загубата на кръв по време на менструация. Според Центровете за контрол и превенция на заболяванията, препоръчителната дневна диетична добавка на желязо за жени на възраст от 19 до 50 години е 18 милиграма (mg).

Бременните жени трябва да консумират 27 mg на ден. Възрастните мъже, от друга страна, се нуждаят от около 8 mg желязо на ден.

Жените, които са бременни, се нуждаят от най-много желязо. Бебето действа като паразит, който взема желязо, а жената увеличава обема на кръвта си, за да циркулира през бебето и да създаде обема на кръвта на бебето.

Съществуват два типа желязо: желязо от хмел и от животински източници, което не е хема от растителни източници. Хеме желязо се абсорбира по-лесно от кръвта. Храните, богати на желязо, включват говеждо месо, черен дроб, стриди, боб, обогатени зърнени храни и тъмни листни зеленчуци, като спанак.

Недостатъчните нива на желязо могат да причинят поражения на цялото тяло. Ето седем изненадващи признаци за дефицит на желязо.

1.Екстремна умора и изтощение

Това е един от най-честите признаци на дефицит на желязо, защото това означава, че тялото ви има проблеми да пренесе кислорода в клетките ви, така че това да повлияе на енергийните ви нива.

Хората, които не разполагат с достатъчно желязо в кръвта, често се чувстват бавни, слаби и не могат да се съсредоточат. Въпреки, че умората може да е знак за многобройни състояния, ако не отсъства с адекватна почивка, помислете за проверка на нивата на желязото.

2.Чести инфекции

Желязото играе ключова роля в здравата имунна система, така че по-ниските нива на минерала могат да направят някой по-податлив на инфекции. Червените кръвни клетки помагат да се транспортира кислород към далака, което е едно място, където могат да се преодолеят инфекциите.

Червените кръвни клетки също носят кислород до лимфните възли, където се намират бели кръвни клетки, болкоуспокояващи. Когато някой има железен дефицит, белите кръвни клетки също не се произвеждат и те не са толкова силни, защото не получават достатъчно кислород, което прави този човек по-податлив на инфекции.

3.Бледа кожа

Въпреки че не винаги е така, бледата кожа често се свързва с болка и има основателни причини за това. Хемоглобинът дава на кожата розовият цвят, така че ниските нива причиняват по-бледа кожа. Това може да се забележи при хора с по-лек тен, но независимо от тона на кожата ви, ако областта в долния ви клепач е по-бледа от нормалното, това може да е признак на дефицит на желязо.

4.Подутият език

Липсата на кислород може също да причини увеличаване на мускулите и да стане болезнено. Това наистина се случва на всички мускули, но езикът е единственият, който можете да видите. Пукнатини отстрани на устата също са често срещани при хора с недостиг на желязо.

5.Синдром на неспокойни крака

Някои хора, които имат недостиг на желязо, развиват синдром на неспокойни крака, разстройство, което ви кара да имате силно желание да движите краката си. Настойчивостта често идва с неприятно, пълзящо усещане в краката, което може да затрудни съня.

6.Косопад

Дефицитът на желязо, особено когато се развива в анемия, може да доведе до загуба на коса. Когато космените фоликули не получават достатъчно кислород, косата започва да пада и не расте, докато не се подобри анемията. Нормално е да губите около 100 косъма на ден. Ако обаче забележите, че загубата на коса е прекалено голяма и не расте, това може да е признак за недостиг на желязо.

Ако изпитвате тези симптоми и смятате, че може да сте с недостиг на желязо, говорете с Вашия лекар. Той или тя може да ви помогне да намерите начини да включите повече храни, богати на желязо, във вашата диета и да определите дали трябва да приемате хранителни добавки.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*