Авокадото ще ви спаси от преяждане

Половин авокадо за закуска или обяд убива желанието да се яде между основните ястия. По този начин авокадото предпазва от преяждане. Това се доказва от резултатите от проучване, проведено от учени от Университета Лома Линда, Калифорния.

В експеримента участват 26 души с наднормено тегло. Те ядат по половин авокадо дневно. 40℅ от ях завяват, че нямат желание да ядат нищо три часа след закуска или обяд, а 28℅ остават абсолютно сити в продължение на пет часа след хранене.

Колко калории има в авокадото?

Авокадото, особено в сравнение с други плодове и зеленчуци, е много висококалоричен плод. Според Американската агенция по храните и лекарствата (USDA), авокадо с тегло 201 грама съдържа 322 калории.

За сравнение:

  • голям банан – 120 калории
  • парче бекон – 54 калории.

Може да изядете 5 парчета бекон и да получите по-малко калории в сравнение с цяло авокадо. Но относително високият брой калории в авокадото не означава, че този плод не е за предпочитане.

21 правила за качване на мускулна маса.  За да натрупате мускулна маса качествено и правилно, не са необходими уреди от последно поколение. Много е важно да тренирате правилно и тренировките ви да бъдат разумни.

Авокадото е богато на хранителни вещества, по-точно двадесет витамини и минерали, включително 4℅ от препоръчителния дневен прием на витамини Е, С и 2℅ от желязото.

Пулпата на авокадото е богата на диетични фибри – материал, който помага за регулиране на подвижността на червата и се свързва с по-ниски нива на холестерола, подобрявайки сърдечната функция.

Авокадото е богато на калий, което може да помогне за понижаване на кръвното налягане и регулиране на сърдечния ритъм.

Калият и влакната са причината авокадото да е добро за сърцето, въпреки относително високото съдържание на мазнини.

Авокадото съдържа около 30 грама мазнини. За сравнение, парче варен бекон съдържа само 4 грама мазнини.

Но за разлика от мазнините в бекона, по-голямата част от мазнините в авокадото са така наречените “добри” мазнини – мононенаситени. Според учените, мононенаситените мазнини могат да помагат да се намали нивото на лошия холестерол в кръвта, което намалява риска от сърдечни заболявания и инсулт. Наситените мазнини в животинските продукти, от друга страна повишават нивото на холестерола и затова трябва да бъдат ограничени.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*