Балансирана протеинова закуска – залог за активен ден

Добрата закуска е важна за здравословния начин на живот. На тялото му е трудно да се събуди, да се влее в активна работа, когато сутринта започва с чаша кафе и бърза закуска в движение. Отказът от закуска води до появата на наднормено тегло,лошо здраве, намалена енергия.

Сутрин няма достатъчно време за приготвяне на здравословни ястия. По навик ядем готови продукти, които формират основата на типичните закуски. Кифли, сандвичи, сладки – няма достатъчо протеини и други хранителни вещества. Тази храна причинява тежест в стомаха, сънливост, загуба на сила.

Овесени ядки и мюсли също е трудно да определим като здравословна храна. Те се състоят предимно от прости въглехидрати, които повишават нивото на инсулина, предизвикват усещане за глад след час. През деня често възниква желание за бърза лека закуска, за да се достигне нивото на въглехидратите. Такива навици в диетата водят до набор от допълнителни килограми.

Сутринта трябва да започва с балансирана закуска, за да бъдем бодри и енергични без да преяждаме. Важно е да се наблюдава баланса между белтъчини, сложни въглехидрати, фибри, ограничено количество мазнини, витамини и минерали. Резултат има не от един компонент, а от комплексна енергийна система.

Най-доброто време за закуска е 8 часа

Диетолозите съветват да “събудим”” храносмилателната система с чаша топла вода, да се загреем и тогава да започнем с храната.

Използването на кафе сутрин дава силен натиск върху сърдечно-съдовата система. За да заредите батериите за целия ден, лекарите съветват, сутрин да започнете с билков чай. Фитокомпонентите в билковите чайове поддържат тонуса, който благоприятства работата на тялото.

Когато нямате възможност да готвите сутрин, здравословната алтернатива е качествени протеинови шейкове. Те са подходящи за активни хора, които следят за килограмите и се стремят да се хранят правилно.

Какво е протеин и защо е толкова важен? Човешкото тяло се нуждае от енергия, която се доставя от три микроелемента: протеини, въглехидрати и мазнини. От научна гледна точка, протеинът е органично вещество с високо молекулно съдържание, състоящо се от алфа-аминокиселини, свързани чрез пептидна верига. Аминокиселините – основен източник на азот в тялото.

Богатата на протеини храна, не само допринася за по-добри резултати за загуба на тегло, но допринася за загубата на мазнини, а не на мускулна маса.

Правилно балансираната закуска е гаранция за активен ден. Протеинът допълва сутрешното хранене, запазва и поддържа мускулната маса, особено полезен е за тези, които практикуват диети. Сместа дава дълго чувство за ситост, така че няма нужда от бързи въглехидратни закуски.

Активният начин на живот и правилното хранене са основата за отлипно здраве

Според последните проучвания, балансираната закуска спомага за намаляване на ежедневния прием на калории. Една качествена закуска кара тялото да се събуди бързо, да активира метаболизма и да настрои организма да изгаря калории. Ето защо е толкова важно да закусвате, преди да излезете от дома!

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Trackbacks/Pingbacks

  1. Как да "събудим" храносмилателната система? - izdrave.bg Най-свежия Здравен портал Новини, Билки и Билколечение - […] Свързани статии: Балансирана протеинова закуска – залог за активен ден […]

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*