Билки за добър сън: приготвяме, пием, спим

Липсата на сън е актуален проблем на съвременните хора. Не страдайте от липсата на сън и не бързайте да посягате на хапчетата. Използвайте лечебната сила на природата.

Пълноценният сън е един от най-важите компоненти за нашето здраве. Той “рестартира”мозъка и позволява на тялото да се възстанови. Но съвременните темпове на живот, лошите навици и здравословните проблеми често пречат на човек да получи добър нощен сън. Липсата на сън не само ви кара да се чувствате изморени през целия ден, но също така провокира депресия, увеличава риска от сърдечни заболявания, храносмилателни нарушения и други смущения в организма.

Така че не се насилвайте да свиквате с лошото качество на съня. Но и не бързайте да вземате хипнотични и седативни лекарства: те водят до пристрастяване и може да имат нежелани странични ефекти. По-добре е да използвате лечебните свойства на природата. Отдавна е известно, че много растения спомагат за подобряване на съня. Билките могат да се приготвят, да се варят и да се вдишва аромата им.

Валериан

Инфузията и екстрактът от валериан са познат успокояващ агент, който се приема при нервна възбуда и безсъние. Той прави съня здрав и спокоен.

За да си приготвите пай от валериан 1 супена лъжица нарязан корен трябва да се изсипе в чаша преварена студена вода. Оставя се да престои в продължение на 7-8 часа. Вземайте по 1 супена лъжица 3 пъти на ден и точно преди лягане.

Лайка

За решаване на проблеми със съня използвайте отвара и инфузия от цвят на лайка. Може да използвате и  ароматерапия с лайка.

За приготвянето на чай от лайка, можете да изполвате готов аптечен чай в сашета или да използвате сушена билка. Достатъчно е да пиете 1 чаша чай на ден.

Лайката трябва да се използва с повишено внимание, ако сте алергични към амброзия.

Риган

Тази билка има успокояващ ефект, подобрява съня и апетита, намалява повишената възбудимост. Една от рецептите за хипогликемичен чай от риган е следната: 2 супени лъжици нарязана суха билка изсипете в чаша вряла вода и оставете за половин час. Прецедете и добавете 1 чаена лъжичка мед. Имате нужда точно от половин чаша чай точно преди лягане.

Риган за безсъние може да се използва и външно. За тази цел, главата се изплаква със силна отвара от риган.

Риганът може да се използва по време на бременност, както и при мъже, които имат сексуални проблеми. Изключване или ограничаване  употребата на риган се препоръчва при стомашни язви и сърдечни заболявания.

Маточина

Омекотява емоционалното напрежение и стабилизира съня.

Изсипете 1 супена лъжица маточина в чаша вряла вода и оставете за 5 минути. Прецедете и пийте два пъти дневно.

Мента

Ментата не само помага да се отървем от безсъние, но и успокоява, тонизира и подобрява мозъчната функция.

Една от рецептите е както следва: 1 супена лъжица мента се сипва в чаша гореща вода. Престоява 15-20 минути. Готовата инфузия се прецежда и се пие затоплена 2-3 пъти на ден, около половин час преди хранене.

Мащерка

Мащерката е много подходяща при безсъние, особено за тези, които са преуморени физически и психически.

Вземете 1 супена лъжица суха билка и изсипете в чаша вряла вода. Оставете да престои 1 час и прецедете. Вземайте 1-2 супени лъжици инфузия 3 пъти на ден. Тази напитка има възстановителен ефект.

Мащерката не се препоръчва за бременни жени и за тези, които страдат от гастрит.

Комбинации от лечебни растения също се използват за подобряване на качеството на съня. За да направите такъв чай, вземете по 1 супена лъжица мента, мащерка и риган. Изсипете 1 супена лъжица от сместа в чаша вряла вода. Напитката престоява 3-4 часа и се прецежда. Пие се половин чаша преди лягане. Ако се събудите през нощта, изпийте и другата половина.

Не забравяйте, че продължителното безсъние и редовните затруднения със съня са повод да се консултирате с терапевт и невролог.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*