Детокс-диета: резултат за 10 дни. Част 1

Името на диетата, както всеки вече е разбрал, идва от думата детоксикация, тоест, отстраняването на токсините. Детоксикацията ще помогне да отслабнете, да се отървете от целулита и да се почувствате по-енергични и балансирани; ще понижи кръвното налягане и холестерола; защита от настинки. Това са само някои от ефектите на детокс-диетата. Съгласни сме – звучи убедително, но много експерти в областта на диетологията питат дали детоксикиращата диета е толкова здравословна? Или това е друг симптом на диетичната мания, обхванала целия свят? Още повече -впечатляващите резултати са гарантирани след десет дни!

Какво казва теорията?

Привържениците на детокс-диетите правилно посочват, че телата ни са постоянно претоварени с токсини от замърсената околна среда, пестицидите, нездравословно хранене, хранителни добавки, кафе, алкохол, цигарен дим и т.н. Тъй като тези токсини се натрупват в телата ни, здравословни проблеми могат да започнат по всяко време: целулит, главоболие, стареене на кожата, подуване на корема, умора, понижен имунитет, както и общо неразположение. Процесът на детоксикация премахва токсините от тялото, давайки ви възможност да отслабнете и да се чувствате по-здрави, като се сбогувате с много проблеми, причинени от токсините.

Какво представлява детокс-диетата?

Препоръчват се много методи, които варират от лесни и приятни, например сауна и масаж, до прочистване на тялото с екстремни и не много приятни начини: клизми и гладуване. Често се препоръчват билкови добавки, като например магарешки бодил, детоксикиращ чай и др. И, разбира се,  използването на продукти, които правят всяка диета.

Какви храни правят детокс-диетата истинска диета?

Позволените и забранени храни могат да варират значително в различните диетични режими на хранене, но като цяло недвусмислено се допускат плодове, зеленчуци, боб, ядки, семена, билкови чайове и огромно количество вода.

Повечето храни, които много от нас харесват са: пшеница, млечни продукти, месо, риба, яйца, кофеин, алкохол, сол, захар и преработени храни.

Ще помогне ли детокс-диетата да отслабнем?

Почти със сигурност, но това не е изненадващо, поради ниския прием на калории. С изхвърлянето на висококалорични източници от диетата, като млечни, месни и пшенични продукти, ще получите минимум калории от плодовете и зеленчуците, които ядете. Това е просто. Загубата на тегло ще зависи от тежестта на хранителните ограничения – колкото по-малко забранени храни, толкова по-голяма вероятност има да загубите килограми.

Какви са предимствата на диетата?

Детокс-диетата насърчава добрите навици: ядете повече плодове и зеленчуци, пиете повече вода, намалявате бързите и преработените  храни. Също така се препоръчва да се откажете от кофеина и алкохола.

Минусите на детокс-диетата

Основният проблем е свързан с факта, че диетата намалява приема на много хранителни вещества,което води до определени здравословни проблеми, и по-специално – намаляване на имунитета. Загубата на тегло обикновено се постига навреме и е резултат от загуба на вода и мазнини, дължаща се на строго ограничаване на калориите. Някои странични ефекти на опита: усещане за умора, неразположение и замаяност. Поддръжниците на диетата казват, че това е резултат от детоксикацията на тялото, но всъщност това обикновено се дължи на липсата на храна. След такава строга диета може да се развият както нездравословна мания за храна, така и потенциални хранителни разстройства.

Експертни отзиви за детокс-диетата

Няма научни доказателства, че нашето тяло, ако сме здрави, се нуждае от прочистваща диета. Има малко научни доказателства, че детокс-диетата работи. Повечето лекари и диетолози смятат, че нашето тяло е напълно способно да се очиства от токсините без помощта на детоксикация, затова в края на краищата имаме черен дроб, бели дробове, бъбреци и кожа. Експертите дори твърдят, че строгите детокс-диети и болшинството диети водят до недостиг на хранителни вещества и произтичащите от това проблеми със здравето. Например, отсъствието на млечни продукти в храната не дава достатъчно калций и минерални вещества, които са необходими за здрави кости и зъби. В перспектива, дефицитът на калций може да доведе до остеопороза и крехкост на костите.

Експертите също така казват, че всички очевидни ползи могат лесно да бъдат обяснени. Намаляването на главоболието, например, е свързано с висока хидратация (поради пиенето на големи количества вода), подобряването на състоянието на кожата може да се дължи на използването на повече антиоксиданти, плодове и зеленчуци. Целулитът се преодолява със сауни, масажи и клизми. Без подуване на корема – вероятно защото е празен почти през цялото време.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*