Ето защо трябва да ядете няколко ореха дневно

Най-простите храни са изключително полезни за вашето здраве и това е много вярно за орехите.

Орехите имат свой собствен уникален хранителен профил и се смятат за идеален пакет от протеини, здравословни мазнини, фибри, растителни стероли, антиоксиданти и много витамини и минерали.

Само 1 шепа орехи ви осигурява повече от 100 процента от дневната препоръчителна стойност на растителни омега-3 мазнини.

Съдържанието на витамини включва витамин С, тиамин, рибофлавин, ниацин, пантотенова киселина, витамин В6, фолат и витамини В12, Е, К и А. Малкото каротеноиди в орехите включват бета-каротин, лутеин и зеаксантин.

Яжте орехи за здраве

Орехите също имат богатство от минерали, включително калций, желязо, магнезий, фосфор, калий, цинк, мед, манган и селен. Подобно на другите ядки, орехите също са богати на хранителни влакна и протеини.

Освен това, орехите са вкусни. Можете да ги ядете като част от здравословна закуска . Ореховите торти и бисквити също са много популярни сред децата и възрастните.

Трябва да се опитате да ядете само 1 шепа орехи дневно – равна на седем черупки от орех – да се насладите на много от ползите за здравето. Въпреки това, не яжте орехи в излишък.

1.Увеличава здравето на мозъка

Орехите се считат за “мозъчна храна”. Всъщност, повърхностната структура на ореха има грозен вид, който прилича на мозъка.

Ядките съдържат омега-3 мастни киселини, които увеличават мозъчната активност. Също така, йодът и селенът в ядките осигуряват оптимално функциониране на мозъка.

Изследване показва, че приемът на високо антиоксидантни храни, включително орехите, може да помогне за увеличаване на “здравния диапазон” и да подобри когнитивното и двигателното функциониране, което обикновено намалява с възрастта.

Изследване от 2012 г.  показва, че консумацията на орехи може да подпомогне здравето на мозъка, включително увеличаване на инференциалните разсъждения при младите възрастни.

Изследване, показва, че обикновените орехи са богати на полифеноли (вид антиоксидант), които помагат за намаляване на възпалението в мозъка и неговия окислител. Също така, полиненаситените мастни киселини в орехите могат да предотвратят свързаните с възрастта мозъчни нарушения.

По-специално орехите могат да помогнат за предотвратяване на невродегенеративни състояния, като болестта на Паркинсон и Алцхаймер, които засягат функционирането на мозъка, както и качеството на живот на човека.

2.Борба с рака

Орехите също могат да намалят риска от рак. Тези здравословни ядки съдържат добро количество полифеноли и фитохимикали, които имат антиоксидантни свойства, за да предпазват от рак като гърдата, дебелото черво и простатата.

Също така, тези ядки са богати на противоракови съединения, като елагитанини, гама-токоферол и алфа-линоленова киселина, които предлагат противоракови ползи.

Изследване от 2009 г., публикувано в Cell Biology International, установява, че основният състав в орехите, juglone, предлага защитни ефекти за намаляване на оксидативния стрес, който може да доведе до рак.

Според друго изследване консумацията на орехи може да осигури на организма основни омега-3 мастни киселини, антиоксиданти и фитостероли, които намаляват риска от рак на гърдата.

Изследване показва, че фенолното съдържание и антипролиферативната ефективност на орехите потискат растежа на раковите клетки, като по този начин работят като ефективен хемопревантивен агент.

3.Подобрява здравето на сърцето

Орехите съдържат омега-3 мастни киселини, витамин Е, магнезий и фолиева киселина. Всички тези хранителни вещества са полезни за здравето на сърцето ви.

Също така сърдечно здравите мононенаситени мазнини, полиненаситените мазнини и влакната в орехите помагат да се повиши липопротеинът с висока плътност (HDL или “добрия” холестерол) и да се намалят нивата на липопротеините с ниска плътност (LDL или “лош” холестерол).

Яденето на няколко ореха всеки ден може да помогне за намаляване на възпалението в артериите на сърцето, което помага за предотвратяване на сърдечни заболявания. Тези ядки също така подобряват функционирането на кръвоносните съдове, като по този начин намаляват риска от натрупване на плаки в артериите.

Изследване, показва, че приемането на алфа-линоленова киселина, която е високо в орехите, е свързана със сърдечно-съдовата профилактика.

Изследване от 2009 г. в Американския вестник на храненето отбелязва, че диета, включваща орехи, може да допринесе за значително намаляване на LDL холестерола.

4.Контролира диабета

Хората, които имат диабет, могат да хапват редовно орехи. Всъщност, яденето на орехи ще е от полза за вашето здраве.

На първо място, орехите могат да подобрят ендотелиалната функция и да намалят сърдечния риск.

Също така, протеините и влакната в орехите ви помагат да ядете по-малко, което помага да контролирате теглото. Затлъстяването може да увеличи усложненията, свързани с диабета.

Изследване от 2005 г., показва, че диабетиците могат да хапват орехи без значително увеличаване на теглото, тъй като съдържат голямо количество полиненаситени и мононенаситени мазнини.

Друго проучване, установява, че ядките като орехи могат да бъдат здравословен диетичен компонент за хора с диабет или такива с риск за диабет, при условие, че общият калориен прием е регулиран, за да поддържа здравословно телесно тегло.

Проучване от 2013 г., също съобщава, че консумацията на орехи е свързана със значително по-нисък риск от диабет тип 2 при жените.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*