Храни, витамини и билки, които повишават мозъчната ви мощ

Правилните храни ще ви помогнат да използвате мозъка си до максимум и колкото повече го използвате, толкова повече ще предизвикате мозъка си да развивате нови клетки, да създавате нови връзки и да подобрявате функциите си за решаване на проблеми и памет.

Преди да ви разкажем за многото велики храни, които ще поддържат мозъка ви в своя връх, не забравяйте – яжте органични храни, които са свежи и колкото е възможно по-близо до естественото им състояние. Също така, пийте много чиста вода, която е 85% от теглото на мозъка ви. Винаги можете да си набавите необходимите витамини и билки, под формата на хранителна добавка, като тези на фармацефтичната фирма Булгарикус, които са изключително натурални и безвредни, но 100% ефективни.

Знаете ли, че водата може действително да увеличи вашата бдителност? Когато се чувствате бавни следобед, вместо да пиете кофеинова напитка с газирани напитки, сипете си голяма чаша дестилирана вода.

Най-накрая, изберете храни, които вашите велики баби и дядовци биха яли, и се отървете от така наречените модерни, силно преработени храни, които са пълни с гадни химикали. Много храни днес са генетично модифицирани. Така че те не са толкова питателни като органични, естествени храни. И още по-лошо, те могат да бъдат опасни за вашето здраве.

Храни, които увеличават мозъчната Ви мощ

Изследванията показват, че диетите, богати на плодове подпомагат мозъчната функция. Боровинките, в частност, са показали, че имат способността да подобряват паметта и да поддържат мозъка “млад”. Те също така могат да ви помогнат да подобрите баланса и координацията си.

Плодовете са богати на антиоксиданти, които предпазват мозъчните клетки от окисляване и увреждане на свободните радикали. Това означава, че антиоксидантите могат да забавят стареенето на мозъка и да предотвратят заболяванията, като същевременно насърчават растежа на здравите мозъчни клетки. Плодовете са едни от най-колоритните храни, които можете да ядете!

Най-здравословните плодове

  • боровинки
  • Къпини
  • Червено грозде
  • ягоди
  • малини
  • червени боровинки
  • Годжи Бери
  • ягоди

Придържайте се към ярки цветове, когато избирате плодове и зеленчуци. Жълтите, оранжевите и зелените зеленчуци са богати на бета-каротин, мощен антиоксидант, който се превръща във витамин А в тялото ви. Тъмните листни зелени зеленчуци и цитрусови плодове са опаковани с витамин С.

И двата витамина са свързани с подобряването на паметта и мотивите и поддържането на функционирането на артериите.

Храни с високо съдържание на бета-каротин и витамин С:

  • манго
  • портокали
  • моркови
  • Броколи
  • домати
  • пъпеш
  • Зелени, червени и жълти пиперки

Зеленчуците и плодовете също съдържат естествени захари, които ви държат нащрек. Вашият мозък се нуждае от естествени захари, за да функционира в най-добрия си вид. Авокадото е богато на добри мазнини и витамин Е, докато целите и покълналите зърна са богати на фибри. И двете са полезни за кръвоносната система. И това, което е добре за кръвния Ви поток, е чудесно за мозъка ви.

Значението на съществените мастни киселини

Сортови семена (есенциални мастни киселини)

Съществените мастни киселини също са необходими за максимална мозъчна мощ, както и за насърчаване на нормалния мозъчен растеж и развитие. Проучванията показват, че яденето на храни, които са с високо съдържание на омега мастни киселини, също може да намали риска от заболяване. Тези мастни киселини също помагат за повишаване на паметта и способността ви да научавате нови неща!

Други източници на добри Омега мастни киселини са морските растения, като синьо-зелените водорасли и масла от ядки или семена.

Всички ядки, особено орехите, “захранват мозъка”, защото поддържат артериите ви чисти и повишават нивата на серотонина. Серотонинът е невротрансмитер, който контролира съня, депресията, паметта и други неврологични процеси. Суровият непреработен органичен зехтин, кокосово масло и масло от конопено семе също съдържат мозъчни мазнини, фибри и протеини. Препоръчваме 1-2 супени лъжици дневно.

Храни с високо съдържание на фолиева киселина

  • бамя
  • спанак
  • Леща за готвене
  • зеле
  • аспержи
  • Черен боб
  • Фасул
  • Слънчогледови семки

Знаете ли, че лененото семе и истинският органичен шоколад са мозъчна храна! Те са пълни с витамин Е, който поддържа мозъка ви здрав. Истинският шоколад също освобождава допамин, за да подобри познанието и настроението.

Не забравяйте да ядете шоколад, който е минимално обработен и запазва най-чистото какао – възможно най-близо до зърната. Това означава или 100% органично какао на прах или тъмна шоколадова захар с най-малко 75% съдържание на какао. Ще трябва да внимавате с шоколада, който купувате, защото някои производители на шоколад използват нездравословни и неетични практики.

Витамини и билки, които увеличават мозъчната Ви мощ

Тези витамини и минерали спомагат за вашата памет и мотиви, докато забавят признаците на стареене.

  • Витамин А
  • Витамин С
  • Витамин Е
  • Фолиева киселина
  • B Витамини
  • магнезий

Някои изследователи предполагат, че билките женшен и гинко имат положително въздействие върху мозъка ви, като ви държат нащрек и подобряват паметта.

Знаеше ли? Пречистването на тялото може да ви помогне да увеличите мозъчната си сила. Чрез премахване на токсичните химикали и тежките метали, които се натрупват в тялото ви от околната среда и диетата, можете да освободите мозъка си от опасни свободни радикали, които могат да допринесат за болести и лошо здраве.

Храненето на правилните храни подобрява мозъчните функции. И като използвате мозъка си за четене и изучаване на нови умения, като музикален инструмент, нов език или компютърни умения, дори редовно да завладявате кръстословици, ще поддържат мозъка ви бърз и пъргав.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*