Как да наддадем на тегло, без да навредим на организма?

На проблемите с наднорменото тегло се обръща голямо внимание и това не е случайно. Прекомерното тегло представлява сериозен риск за здравето както на възрастните, така и на децата, а именно, че води до повишаване на честотата на диабет тип 2, сърдечни заболявания, инсулт и други здравословни проблеми. Но твърде ниското тегло може да доведе до еднакво многобройни и сериозни проблеми.

Недостатъчното тегло означава, че не получавате необходимото количество калории, както и основните групи витамини и хранителни вещества, от които се нуждае тялото ви. Твърде ниското тегло може да доведе до проблеми с растежа (особено при деца и юноши), крехки или слаби кости, отслабена имунна система, анемия, проблеми с фертилитета и много други усложнения.

В допълнение, проучване, публикувано през април 2014 г.в списание BioMed Central Public Health,  показва, че хората с недостатъчно тегло имат повишен риск от смърт поради външни причини като инциденти или самоубийство в сравнение с тези, които нямат проблеми с теглото. Проучването включва повече от 31 500 души, включително 945 души, които са били с поднормено тегло.

Не всичко зависи от количеството и съдържанието на калории в консумираната храна

Поднорменото тегло може да е в резултат на липсата на достатъчно калории или други здравословни проблеми. Някои от възможните проблеми може да доведат до факта, че човек губи апетит, консумира по-малко калории и губи тегло, докато други проблеми водят до загуба на тегло, дори ако човек не е променил схемата на захранване.

Честите причини за недостатъчно тегло включват:

  • Генетика. Някои хора се раждат с естествен бърз метаболизъм или слаб апетит, така че те са по-малко склонни да наддават на тегло.
  • Висока физическа активност. Хората, които редовно и много се занимават с физическа активност, изгарят повече калории от тези, коото не са толкова активни. Ако сте спортист, тренирате много или извършвате тежка работа, вероятно ще имате нужда от повече калории, за да заредите тялото си и да генерирате енергия.
  • Заболявания. Много заболявания, включително проблеми с щитовидната жлеза, диабет, синдром на Крон, раздразнени черва или рак може да доведат до бърза загуба на тегло. В такива случаи лекарят трябва да идентифицира други симптоми, да постави правилната диагноза и да предпише необходимото лечение.
  • Медикаменти. Някои лекарства, отпускани с рецепта и без рецепта, могат да причинят гадене и загуба на тегло, както и да намалят апетита, което може да доведе до загуба на тегло.
  • Стрес. Постояният стрес или тревожност могат да засегнат апетита и да повлияят на теглото. Това състояние може да бъде причинено от работа, взаимоотношения или други събития в живота.
  • Депресия, пристъпите на паника или други психологически проблеми могат да повлияят на здравословното хранене и апетита.
  • Проблеми с възприемането на тялото. Страховете, свързани с тялото, както и изкривеното възприятие на собствения образ може бързо да се превърнат в нарушение на храненето, което води до проблеми с теглото.
  • Пушенето. Пушенето може да отслаби апетита, което прави пушачите по-податливи на загуба на тегло.

Прекомерната загуба на тегло може да доведе до здравословни проблеми

Хората с поднормено тегло не са напълно здрави, въпреки че това не означава, че имат недостатъчно тегло. Но има някои здравословни проблеми, които могат да бъдат пряко причинени от поднормено тегло. Те включват:

  • Отслабена имунна система. Твърде слабите хора, които са загубили тегло поради нарушения в храненето или недохранване, не могат да спестят енергия, което затруднява борбата с инфекциите.
  • Проблеми с растежа и развитието. Децата и юношите се нуждаят от енергия и хранителни вещества от храната, за да растат и се развиват както физически, така и психически.
  • Проблеми със зачеването. Жените с много ниско тегло може да имат нарушения в менструалния цикъл, което може да усложни възможността за забременяване.
  • Остеопороза. Рискът от развитие на костна чупливост и загуба на костна маса е по-висок при твърде слаби хора, отчасти поради възможния дефицит на витамин D и калций.
  • Анемия. В храненето на човек с ниско тегло, желязото може да липсва, което води до анемия.

Свързани статии: Няколко начина да качите мускулна маса, ако ви е омръзнало да бъдете слаби

Как да повишите теглото без да навредите на здравето

За да наддавате на тегло, трябва да консумирате повече калории, отколкото изгаряте, което означава, че трябва да ядете повече. Но яденето на чийзбургери, пържени картофки и шоколадови кроасани, няма да ви направи по-здрави, а точно обратното. Ще се получи отрицателен ефект върху вашето здраве – болки в корема, главоболие или други проблеми.

Първо, помислете как се храните. Често хората, които са с ниско тегло, престават да ядат, веднага щом чувството за глад изчезне. Но ако искате да наддадете, концентрирайте се върху яденето, докато наистина се почувствате сити. По този начин можете да увеличите приема на калории. Идеята е да не преяждате, но да ядете малко повече, отколкото сте свикнали.

Също така е важно да се съсредоточите върху храни, които са висококалорични като: ядки, сушени плодове, млечни продукти и нишесте

При мъжете е важно да обърнат внимание на нивото на тестостерона. Той играе важна роля в натрупването на полезни килограми, по-специално влия на натрупването на мускулна маса. Най-добрият начин да поддържате нивата на хормона е като приемате природни продукти. Така няма да навредите на организма си и ще усетите ефекта. За целта ви предлагаме Tribulus – таблетките са изцяло натурални и безредни.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*