Как да “събудим” храносмилателната система?

Балансираната протеинова закуска е ключът към активния ден. Пълната закуска е важна за здравословния начин на живот. На тялото му е трудно да се събуди и да се подготви за активна работа, когато сутринта запопва с чаша кафе или бърза закуска в движение. Отказът от закуска води до появата на наднормено тегло, лошо здраве и намалена енергия.

Сутрин нямаме достатъчно време за приготвяне на здравословни ястия. По навик посягаме към готови продукти, които формират основата на типичните закуски. В кифли, сандвичи, сладки, няма достатъчно протеини, фибри и други хранителни вещества. Тази храна причинява гниене и тежест в стомаха и води до сънливост.

Овесени ядки и мюсли също е трудно да се определят като здравословни храни. Те се състоят предимно от прости въглехидрати, които повишават нивото на инсулина и предизвикват глад, час-два след като сме ги консумирали. През деня се появява желание за бърза и лека закуска, за да се постигне нивото на въглехидратите в организма. Такива навици в диетата водят до натрупване на допълнителни килограми.

Сутринта трябва да започва с балансирана закуска, за да бъдем бодри и да не преяждаме. Важно е да се съблюдава баланса между белтъчини, сложни въглехидрати, фибри, ограничено количество мазнини, витамини и минерали. Резултат се постига не само с един компонент, а с комплексна енергийна система.

Когато се храним погрешно, ние повлияваме негативно биологичните си нужди и дневния ритъм. Това, от своя страна се отразява на теглото, производителността и общото здравословно състояние.

Най-подходящото време за закуска е 8 часа сутринта. Диетолозите съветват да “събудим” храносмилателната система с чаша топла вода, за да загреем тялото и едва тогава да започнем да се храним. С подходящата закуска, храната се абсорбира по-добре, появява се лекота и се подобрява общото състояние на тялото.

Използването на кафе сутрин, оказва силен натиск върху сърдечно-съдовата система. За да заредите батериите за целия ден, лекарите съветват сутрин да започнете с билков чай, включващ 6 или повече билки. Това ще поддържа тонуса ви и ще благоприятства функционирането на организма.

Когато нямате възможност да си приготвяте здравословна закуска, може да използвате различни видове протеинови шейкове. Те са подходящи за хора, които следят за фигурата си и искат да се хранят правилно. В сравнение със стандартната закуска, протеиновата допринася за значителна загуба на тегло, но на мазнини, а не на мускулна маса.

Правилно балансираната закуска е гаранция за активен ден. Богатата на протеини закуска допълва сутрешното хранене, запазва и поддържа мускулната маса. Богатите източници на протеини са особено полезни за тези, които практикуват диети. Протеиновите шейкове дават дълго чувство за ситост, така че няма нужда от бързи въглехидратни храни.

Свързани статии: Балансирана протеинова закуска – залог за активен ден

Активният начин на живот и правилното хранене са в основата на отличното здраве. Според последните проучвания, балансираната закуска спомага за намаляване на ежедневния прием на калории. Една качествена закуска кара тялото да се събуди бързо, да активира метаболизма и да настрои организма за бързо изгаряне на калории. Ето защо, е много важно да закусвате, преди да излезете от дома!

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*