Как да запазите здравето на очите си?

Не вземайте очите си за даденост. Следвайте тези лесни стъпки, за да поддържате зрението си.

1. Яжте добре

Доброто здраве на очите започва с храната в чинията. Хранителни вещества като омега-3 мастни киселини, лутеин, цинк и витамини С и Е могат да помогнат за отстраняване на свързаните с възрастта проблеми със зрението, като дегенерация на макулата и катаракта. За да ги получите, попълнете табелата си с:

  • Зелени листни зеленчуци като спанак, зеле и зеленчуци
  • Сьомга, риба тон и други мазни риби
  • Яйца, ядки, боб и други немесни протеинови източници
  • Портокали и други цитрусови плодове или сокове
  • Стриди и свинско месо
  • Добре балансираната диета ви помага да останете на здравословно тегло. Това намалява шансовете Ви за затлъстяване и свързаните с тях заболявания като диабет тип 2, което е водещата причина за слепота при възрастните.

2. Прекратете пушенето

Това намалява вероятността да получите катаракта, увреждане на оптичния си нерв и дегенерация на макулата.

3. Носете слънчеви очила

Точната двойка от нюанси ще ви помогне да защитите очите си от слънчевите ултравиолетови (UV) лъчи. Твърде много UV експозиция увеличава шансовете ви за катаракта и дегенерация на макулата.

Изберете очила, които блокират 99% до 100% от UVA и UVB лъчите. Опаковъчните лещи предпазват очите ви отстрани. Поляризираните лещи намаляват отблясъците, докато шофирате.

Ако носите контактни лещи, някои от тях предлагат UV защита. Все още е добра идея да носите слънчеви очила за допълнителен слой.

4. Използвайте предпазни очила

Ако използвате опасни материали на работното място или вкъщи, носете предпазни очила или защитни очила.

Спорт като хокей на лед, ракелбол и лакрос може да доведе до нараняване на окото. Носете предпазни очила. Каски с защитни маски за лице или спортни очила с поликарбонатни лещи ще защитят очите ви.

5. Погледнете навън от екрана на компютъра

Седенето пред компютър или екран на телефона твърде дълго може да доведе до:

  • Напрежение в окото
  • Замъглено виждане
  • Проблеми с фокусирането от разстояние
  • Сухи очи
  • Главоболие
  • Болка в гърба, гърба и рамото

 За да защитите очите си:

  1. Уверете се, че рецептата за очила или контактнии лещи е актуална
  2. Ако напрежението не изчезва, говорете с Вашия лекар за компютърни очила.

Преместете екрана така, че очите ви да са равни на горната част на монитора. Това ви позволява да изглеждате леко надолу по екрана.
Опитайте се да избегнете отблясъци от прозорци и светлини. Ако е необходимо, използвайте екран против отблясък.
Изберете комфортен стол за подкрепа. Поставете го така, че краката ви да са плоски на пода.
Ако очите ви са сухи, мигайте повече.
Почивайте очите на всеки 20 минути. Погледнете на 20 фута за 20 секунди. Ставате поне на всеки 2 часа и отнемете 15 минути почивка.

6. Посещавайте редовно Вашия очен лекар

Всеки има нужда от редовен очен преглед, дори от малки деца. Той помага за защита на зрението ви и ви позволява да видите най-доброто от себе си.

Очните изпити също могат да открият заболявания като глаукома, които нямат симптоми. Важно е да ги забележите рано, когато те са лесни за лечение.

В зависимост от здравето на вашите очи, можете да видите един от двата типа лекари:

Офталмолозите са лекари, които се специализират в грижата за очите. Те могат да осигурят обща грижа за очите, да лекуват очни заболявания и да извършват очна операция.
Оптометристите са имали 4 години специализирано обучение след колеж. Те осигуряват обща грижа за очите и лекуват най-честите очни заболявания. Те не правят очна операция.
Пълният очен преглед може да включва:

Говорете за вашата лична и семейна медицинска история
Визия тестове, за да видите дали сте късогледство, отдалечени, имат астигматизъм (извита роговица, която замъглява визията), или презибопия (свързани с възрастта промени в зрението)
Тестове, за да видите колко добре очите ви работят заедно
Очни тестове и очни нервни тестове за проверка на глаукома
Външно и микроскопично изследване на очите ви преди и след дилатацията

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*