Как фитнесът се отразява на здравето

Всички знаем, че движението е здраве! Когато се отбием до парка за поредната разходка, ние се отдаваме на спокойствие и раздвижваме цялото си тяло. Хората, които избират по-интензивното и постоянно трениране във фитнеса също подобряват здравето си и развиват мускулатурата си. Разбира се, като бонус за всичките ни усилия получаваме и изваяното и стегнато тяло, за което всички ни завиждат. Въпреки това много от нас не подозират за скритите ползи, които черпим чрез редовните тренировки.

През последните десетилетия множество учени опитват да открият отговора на въпросите как и защо спортът подобрява не само физическото, но и психическото ни здраве. Независимо от това, дали сме на 20 или на 50 години, и без значение, дали се задъхваме на втория километър или схрускваме маратони за закуска, изследванията категорично сочат, че всички, които отделят време за спорт и упражнения черпят видими ползи за здравето си.

В рамките на тази статия ще разберете как времето, което прекарвате във фитнеса или в парка, оказва пряко влияние върху духовното ви състояние, взаимоотношенията ви с другите и качеството ви на живот като цяло.

1. Ще се справяте по-лесно със стреса.

Чувствате се неспокойни или сте имали лош ден на работа? Просто излезте навън за кратка разходка или се отправете към най-близката фитнес зала. Една от най-често пренебрегваните ползи за здравето ни от спортуването е понижаването на нивата на физически и психически стрес. Освен това, когато сме активни, стимулираме производството на норепинефрин, вещество, което ни позволява да се справяме по-ефективно със стреса. Затова следващия път, когато ви се доспортува, дори не се замисляйте! Тренировките не само ще намалят стреса, на който сте подложени, но и едновременно ще подобрят способността на тялото да се справя с напрежението.

2. Ще се чувствате по-щастливи.

Времето, прекарано на пътеката за бягане, може да ви се струва доста мъчително, но си заслужава усилията! Тренировките стимулират отделянето на ендорфини – химикали, които създават чувство на щастие и еуфория. Множество изследвания сочат, че редовната физическа активност значително помага на хората, страдащи от депресия. В някои случаи дори упражненията са толкова ефикасни, колкото и антидепресантите. Ето защо следващият път, когато сте в мрачно настроение, планирайте отбиване до фитнеса. Не се притеснявайте, ако времето винаги ви притиска. За да подобрите моментално настроението си, е достатъчно да прекарвате в залата едва 30 минути няколко пъти в седмицата.

3. Ще подобрите самочувствието си

Тренирайте редовно и не само ще се чувствате, но и ще изглеждате многократно по-уверени. Усъвършенствайки тялото си, ще започнете да гледате по съвсем друг начин на себе си. Независимо от това колко тежите, какви са размерите, полът, или възрастта ви, тренировките могат бързо да ви накарат да обикнете отново тялото си и да се почувствате значими. Може би усилията си заслужават?

4. Ще прекарвате повече време сред природата.

За да почерпите още повече ползи от тренировките си, поне веднъж в седмицата избирайте да спортувате на открито. Когато прекарваме повече време сред природата, можем значително да подобрим менталното си здраве. Важното е да откриете заниманието, което е най-подходящо за вас: катерене, тичане в парка, каране на колело или просто набиране на лоста пред блока. Защо да даваме пари за спа и масажи, щом малко свеж въздух и слънце могат да направят чудеса за нас и начина, по който се чувстваме?

5. Спорта подобрява паметта

Изследвания сочат, че физическа активност няколко пъти в седмицата, значително подобрява паметта и способността ни да научаваме нови неща. Докато се потим над уредите в залата, стимулираме производството на клетки в хипокампуса, частта от мозъка, отговорна за дълготрайната памет и ученето. Дори и понякога да ни се струват скучни, тренировките имат силата да подобрят паметта ни.

6. Ще контролирате зависимостите си.

Мозъкът произвеждат вещество допамин – невротрансмиртер, който ви кара да чувстваме наслада, когато се докопаме до нещо, което силно желаем, било то секс, алкохол наркотици или храна. За съжаление, някой хора развиват зависимост към допамина и към веществата, които водят до отделянето му – като наркотици или алкохол. От друга страна, спортуването може пряко да въздейства на този процес и да помогне на пристрастените да преодолеят зависимостта си, тъй като кратките тренировъчни сесии отнемат вниманието и мислите им от желанието за консумация.

7. Ще подобрите качеството на съня си

Много от нас имат напълно или частично нарушен сън. Затова и за много от нас заспиването е един дълъг и отегчителен процес. Кога бе последният път, когато заспахте без да се въртите в продължение на няколко часа? А кога бе последният път, когато спахте непробудно? Ако не можете да отговорите на тези въпроси, може би се нуждаете от повече физическа активност. Чрез тренировките ще накарате тялото ви да рестартира вътрешния биологичен часовник, като по този начин ще си възвърнете способността да спите спокойно и непробудно.

8. Тренировките ще ви направят по-креативни

Повечето от нас приключват тренировката си с горещ душ, но последните проучвания сочат, че може би е по-разумно след фитнес да се съсредоточим над по-творчески дейности. Разгорещената сесия в залата може да стимулира креативността ви до над 2 часа след това. Вдъхновението, което ще получите, ще е още по-силно, ако тренирате навън сред природата. Следващият път, когато отчаяно се нуждаете от иновативно решение, просто излезте на дълга разходка или потичайте, за да освежите тялото и ума си. Както видяхме ползите, които черпим от спорта и тренировките, не приключват с излизането от залата.

За покачване на мускулната маса вземете Anavor. Ньтуралните капсули Anavor ви осигурят здравословно качване на мускулната маса, повишаване на тонуса и настроението, както и увеличаване на силата. Какъв е смисълът да имате големи мускули, ако нямате нужната сила, за която подсказват те? Anavor е комплексен продукт, който работи във всички важни за мъжа аспекти – външен вид, размер на мускулите, мускулна сила.

Четете още:

Основни правила при изграждането на мускулна маса

Зимата – сезонът за трупане на мускулна маса

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*