Каква е ролята на въглехидратите за спортуващите?

За да се справите най-добре по време на своите тренировки, трябва да ядете правилните въглехидрати в правилното време. Това е така, защото те са изходното вещество, с помощта на което се получава мускулният гликоген – един от основните източници на „гориво” по време на интензивно натоварване като тичането, например.

Гликогенът обаче не е само добър източник на енергия. Той играе важна роля в целия спектър от други основни функции на тялото. Ето няколко малко познати, но основателни причини да консумирате повече полезни въглехидрати (царевица, банани, нахут, грах, картофи, кестени):

  • Гликогенът намалява мускулната треска

Мускулните травми и придружаващата ги болка могат да бъдат най-значителните физиологични ефекти на по-продължителните и интензивни тренировки. Така наречената мускулна треска се характеризира със силна болка и скованост на мускулите, които са били натоварени повече от нормалното. Обикновено тя се получава след около 24 часа и трае няколко дни. Може да намалите неприятните усещания от мускулната треска, като се храните с въглехидрати и протеини след преди и след тренировка.

Когато тренирате по-интензивно, тялото ви произвежда повече от хормона кортизол. Това означава, че вашата имунна система е потисната и тялото ви освобождава по-малко антитела. Именно антителата помагат на организма да неутрализира чужди тела като бактерии и вируси. Ако ядете достатъчно въглехидрати преди и след тренировка обаче, тялото ви ще отделя инсулин, който противодейства на негативното влияние на кортизола върху имунната система. С други думи – може да станете по-устойчиви на инфекция.

Без значение дали залагате на силова тренировка или пък не, комбинацията от прием на въглехидрати и протеини след упражненията ще подобри изграждането и възстановяването на мускулите, отново благодарение на гликогена. Гликогенът повишава нивата на инсулин, което от своя страна увеличава притока на кръв към мускулите. Залагайте на съотношението 4:1 или 3:1 въглехидрати и протеини за най-добър ефект.

Продължителните тренировки с ниски нива на гликоген водят не само до умора, но и увеличават риска от мускулна травма Когато гликогенът в мускулите намалее, те започват да използват собствения си протеин за енергия. Ако този процес продължи по-дълго, нараства риска от нараняване на мускула. От своя страна вече увреденият мускул няма да издържи, както здравият мускул – дори последващата диета да е богата на въглехидрати. Това може да доведе до двустранни различия в мускулната контракция и умора, което допълнително увеличава потенциалния риск от нараняване.

За покачване на мускулната маса заложете на Anavor Продуктът е на натурална основа и ще ви помогне трайно да увеличите обема на мускулите си. И не само това. С Anavor ще увеличите и силата си!

Свързани статии: Как да консумираме въглехидрати, без да качваме килограми? Поради нарастващата популярност на диетата на Аткинс и кетогенната диета (диета с ниско съдържание на въглехидрати и високо съдържание на мазнини), много от нас се страхуват от въглехидратите.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Trackbacks/Pingbacks

  1. Изграждане на мускули на краката - izdrave.bg Най-свежия Здравен портал Новини, Билки и Билколечение - […] Свързани статии: Каква е ролята на въглехидратите за спортуващите? За д… […]

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*