Какви са ползите от ядките?

Една дневна порция ядки от 67 гр запазва кръвоносните съдове и сърцето ни.

Учените от Loma Linda University (САЩ), са направили анализ на 25 проучвания, включващи 600 души и е установено, че дневната доза ядки намалява нивата на холестерола в кръвта със 7,4℅.

Кои ядки са най-полезни?

Фъстъците са богати на витанмин РР.

Орехът е ценен със своя уникален антиоксидантен състав. Той съдържа такива редки антиоксиданти като джъглон, както и танини и флавоноиди.

Кестенът е въглехидратен  продукт (над 60℅ въглехидрати). В кестена има още много протеини и минерали, желязо, калий, натрий, фосфор, калций, мед и магнезий.

Тези ценни витамини и минерали може да намерите и под формата на хранителни добавки синтезирани от природни съставки. 

Бразилският орех е богат на селен.

Бадемите помагат за отслабване и за поддържане на здравословното ниво на кръвната захар.

Шам-фъстък спомага за поддържане на здравословна чревна микрофлора.

Лешниците са богати на витамин Н, известен още като биотин или витамин на красотата и доброто настроение.

Кедровите ядки имат забележителното свойство да предотвратяват авитаминоза. Със своите растителни протеини, те се абсорбират от тялото почти на 100℅.

Кашу – високо съдържание на омега-3 мастни киселини. В допълнение, тези ядки имат много желязо, почти колкото в говеждото месо. Може да се включи кашу в диета за предотвратяване на анемия и сърдечно-съдови заболявания.

Кокосовите ядки съдържат витамини В2, В3, В5, В9, Е и С.

Лешниците са богати на витамин Н.

Калорично съдържание на ядките

Учените твърдят, че ядките имат свойството да предотвратяват абсорбцията на холестерола. При едно проучване, участниците изяждат по 67 ядки дневно в продължение на 3-8 седмици. Резултатите: не само по-добри показатели на холестерола, но и намаляване на концентрацията на триглицеридите (мазнини) в кръвта, които са пряко свързани със сърдечните заболявания.

В същото време учените отбелязват, че такъв положителен ефект от ядките не се отнася за хора с наднормено тегло – за тях ефектът е незначителен.

В същото време се признава, че главна роля в понижаването на холестерола играят растителните стероли (фитостероли), съдържащи се в ядките.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*