Какви витамини обича нашата памет

Всичко е в нашите ръце – всеки от нас може да подобри паметта си. И най-простият, достъпен, абсолютно полезен и ефективен начин е редовно да се осигуряват на мозъка необходимите витамини. Той ще отговори с благодарност – паметта ще бъде много по-добра. Но не бързайте да бягате към аптеката. Първо съставете правилната витаминна диета и се опитайте да се придържате към нея.

Група В – витамини за добра памет

Първо направете задълбочен анализ на вашата диета и разберете дали в нея има достатъчно витамин В.

Витамин В1 или тиамин

Целта му е да превърне въглехидратите в храна за мозъка. Липсата на витамин В1 може да причини умора, депресия и да провокира безсъние. Може да си набавите този витамин от фъстъци, орехи, лешници, необработени зърнени храни и месо.

Витамин З или ниацин

Другото име на този витамин е никотинова киселина. Този витамин не само подобрява паметта. Неговата употреба е надеждна превенция на инсулт, тъй като помага за понижаване на холестерола. Но не злоупотребявайте -предозирането може да причини чернодробно заболяване. Достатъчни количества витамин В 3 има в рибата (особено морската), черния дроб, ядките.

2-3 порции риба на седмица (100 грама порция) ви осигуряват необходимия витамин В 3 и омега-6.

Витамин В6 или пиридоксин

Необходимо е мозъкът да синтезира невротрансмитери. Витамин В6 може да се набави от семена, бирена мая, зеленчуци и месо.

Пиридоксин има в зеленолистните зеленчуци, царевица, черен пипер, домати.

Витамин В12

Този витамин е пряк участник в синтеза на ацетилхолин и е необходим за добра памет. Съдържа се в риба, месо, млечни продукти.

Витамин В12 се съдържа в субпродуктите.

Фолиева киселина

Тя се предписва на бременни жени, тъй като е в състояние да предотврати риска от възможни дефекти в мозъка и гръбначния мозък на детето. Но човек се нуждае от фолиева киселина не само в майчината утроба. Фолиевата киселина гарантира не само добре функционираща памет, но и способността да се концентрира върху желания обект е значително подобрена. Липсата на фолиева киселина в тялото води до потиснатост и повишена тревожност. Съдържа се в тъмнозелените зеленчуци (спанак, броколи, брюкселско зеле) и в бобовите растения.

Къде другаде да намерите правилните витамини

Тайната на доброто състояние на паметта може да бъде осигурено от висококачествено хранене, защото в много продукти се съдържат витамини, макро- и микронутриенти, необходими за мозъка. Ето защо, ще се опитаме да съставим пълен списък, посочващ точно кои продукти могат да помогнат на  нашата памет.

Протеините са полезни за нервната система. Те трябва два пъти седмично да влизат в диетата под формата на риба, зърнени култури и бобови растения: грах, ориз, боб, леща.

Моно- и полизахариди, минерали и витамини се съдържат в зеленчуците и плодовете. Те са много необходими за пълноценното функциониране на  мозъка. Препоръчва се да се консумират ежедневно.

>> За да си набавите нужните витамини заложете на най-качествените хранителни добавки Bulgaricus <<<

Магнезий, цинк, желязо – най-полезните микроелементи за нашата памет. Благодарение на тях, способността да се концентрира вниманието се увеличава и състоянието на нервната система се подобрява.

Глюкозата, която дава енергия на мозъчните клетки, не само укрепва паметта, но и се бори с тревожни състояния. Между другото, въпреки факта, че мозъкът ни е само 2℅ от общото телесно тегло, той се нуждае от много енергия – средно 20℅. Ето защо, трябва да консумирате мед, пресни и сушени плодове, зеленчуци, зърнени храни, картофи.

Антиоксидантите и карнозната киселина, които разширяват церебралната съдова тъкан, се съдържат в розмарина. Изследванията показват, че ароматът на тази билка стимулира паметта ни за активна работа. Препоръчват се още женшен и гинкобилоба, които са ефективни стимуланти.

Аминокиселините, по-специално ананинът, който помага на мозъка да се концентрира, се съдържат в чая. А чаят, поради съдържанието на полифеноли, е известен със своите антиоксидантни свойства, което означава, че пиенето на чай спомага за подобряване на когнитивните функции.

Холин. Холандските учени го наричат антисклеротичен витамин, който предотвратява възможното увреждане на защитната обвивка на мозъчните клетки. Липсата на холин може да причини сериозни проблеми с паметта. Богати на холин са яйченият жълтък и сардините.

Както можете да видите, качествената и разнообразна диета е най-доброто меню за паметта.

Не забравяйте, че разходките на открито и умереното спортуване – всичко това в един комплекс ще поддържа паметта ви в отлично състояние.

И не забравяйте, че алкохолът в много  големи количества може да доведе до сериозни проблеми с паметта.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*