Какво да правим, ако преядем?

Преяждането може да бъде разделено на два вида: ситуационно и систематично. Прекалили сте на празничната трапеза? Не е страшно. От време на време се случва на всички. Но ако човек редовно губи контрол над апетита си, вероятността от развитие на затлъстяване, натрапчиво преяждане или булимия невроза е висока.

Какво да направите веднага след преяждане

С последствията от случайно преяждане е лесно да се справите: храната бързо се усвоява и усещането за тежест в стомаха е изчезнало, особено ако направите една разходка преди лягане. Ако епизодите на преяждане стават чести и след като сте преяли изпитвате чувство за вина, няма да се справите без помощта на лекар.

Необходимо е да се разбере какви чувства предизвиква преяждането. Направете си дневник за храненето и пишете какво мислите, какво ядете. С течение на времето става ясно какви мисли задействат този процес.

Не се обвинявайте за преяждането

За да натрупа 1 кг мазнина, човек трябва да погълне 7000 калории. Едва ли парче торта, пържени картофи или голяма порция паста ще бъдат толкова питателни. Не забравяйте, че никой не е съвършен в хранителните си навици и дори строгите специалисти по хранене от време на време си позволяват непланирани деликатеси. Основното нещо е, че преяждането не става навик.

След преяждане, не се опитвайте да предизвикате повръщане: това е директен път към булимията. Просто си обещайте, че на следващия ден ще сте по-резервирани и ще намалите леко размера на порциите.

Как да се храните на следващия ден след преяждане?

Не прекалявайте като намаляте калориите на следващия ден след преяждане. Прескачате хранения, гладувате отново и ядете повече, отколкото сте планирали.

Започнете сутринта с чаша топла вода с лимонов сок. Винаги закусвайте в един и същи час. В допълнение към протеиновите храни, закуската трябва да включва салата от пресни зеленчуци с малко количество лимонов сок и зехтин – това подобрява чревната перисталтика. Към закуската добавете няколко сушени сини сливи.

Включете 1-2 леки закуски между храненията. Оптимално – чаша исело мляко и ябълка. Пийте зелен чай, който ще помогне да се пречисти тялото. Количеството течности трябва да бъде около 7-8 чаши на ден.

Използвайте ленено семе: 1 чаена лъжичка залейте с 1 чаша гореща вода. След охлаждане, изпийте топлата инфузия. Преди лягане пийте чаша айрян или слаб чай от лайка.

Не забравяйте и физическата активност: бягайте, танцувайте, правете йога.

Как да тренираме след преяждане

Не се опитвайте да изгорите всички калории, които току-що сте погълнали: интервалът между хранене и тренировка трябва да бъде 2-3 часа. В противен случай, стомашно-чревният тракт и мускулите ще започнат да се “конкурират” за кръвообращението, ще станете бавни и тренировката ще се окаже неефективна. Освен това, активните упражнения след хранене може да предизвикат гадене и гърчове.

Рязкото увеличение на натоварването след хранене, може да доведе до нараняване на мускулите и болки в ставите. Упражнявайте се с обичайното темпо и непременно ще изгорите допълнителните калории.

>>> Свалете излишните килограми с натуралните капсули Lipoin. Съвкупността от природни съставки в този продукт ще ви помогне да изгорите мазнините и да влезете във форма за дълъг период от време. <<<

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*