Какво е мазна закуска и защо да се откажем от нея?

Канадски учени са установили, че мазни ястия за закуска, предизвикват съдови заболявания.

Учените са провели експеримент, включващ група здрави непушачи. Те са били помолени всеки ден да ядат на закуска сандвич, съдържащ 900 калории и 50 грама мазнини. Изследването на микроваскуларната функция показва, че 2 часа след тази закуска, скоростта на интеграла (важен показател за съдовото състояние) намалява с 15-20℅. Намаляването на нивото на този индикатор показва, че съдовете са престанали да се развиват нормално, а работата на хормоните, които стоят зад тях,също не съответства на нормата.
Установили са и, че мазната храна действа върху човешкия мозък като наркотик, като ни принуждава да ядем чипс отново и отново.
Ако редовно ядете мазни закуски, рано или късно ще развиете атеросллероза и сърдечни заболявания, твърдят авторите на изследването. Но какво е мазна закуска? На първо място ни идва на ум пържена храна, която ясно се свързва с вредата за здравето. За да си отговорим на този въпрос, е необходимо да дефинираме определението за мазна закуска.
Какво е мазна закуска?
Изображението, което се появява в главата ви, когато мислите за мазна закуска, вероятно е продиктувано от културата и околната среда. Ако сте родом от Латинска Америка, печените домати в мазнина няма да ви изглеждат мазни за закуска. За британците, една обилна закуска също е нещо обичайно.
Има причина, поради която хората избират пържена храна за закуска. Това се случва не само защото е практично и бързо, но е и доста вкусно. В много ресторанти, иначе полезното рибно филе е изпържено в много масло и е превърнато в така наречените “рибени пръчици”. Например във Великобритания е лесно да намерите пържена риба, но е много трудно да откриете по-здравословната версия, варена риба например.
Другите пържени ястия за закуска включват:
• яйца
• бекон
• бухти
• палачинки
… и още много други.
Тъй като закуската е ястие, което ядете в началото на деня, тя може да бъде по-калорична от другите ястия. Водени от това правило, много често хората предпочитат пържени ястия. В допълнение, готвенето не изисква много усилия, което е много важно, когато все още не сте напълно буден.
Мазна закуска е по-добра от нищо
Не всеки прави избир в полза на здравословната закуска, но пълното и отсъствие е още по-лошо.
Вашето тяло се нуждае от хранителните вещества, получени сутрин, за да имате енергия през останалата част от деня. Закуската може да бъде сравнена с искрата, необходима за запалване на огън.
Дори ако сте свикнали да ядете пържена храна за закуска – това вече е нещо. Просто се опитайте да замените ястията с по-полезни. Ако пропуснете това хранене, тогава лишавате тялото си от много полезни вещества. Освен това, през деня се увеличава рискът от преяждане и консумация на вредна храна.
Коя е подходящата закуска?
Вземете бананите за пример. Бананът съдържа голямо количество въглехидрати, но също така е богат на витамини от група В и калий. Един банан съдържа една трета от витамини С и А от необходимите за деня.
Да се върнем на мазните храни. Не може да се каже, че те са здравословни. Но ако ще ядете мазни храни, тогава е по-добре да го направите сутрин. Използването на мазни храни преди лягане е може би дори по-лошо от вредната закуска, защото тялото няма да има време да я смели правилно.
Несъмнено е по-добре да забравите за бързото хранене, но ако желанието да ядете вредни храни не ви оставя, тогава е по-добре да го направите сутрин, а за вечеря да ядете варено яйце и грейпфрут. Във всеки случай ще бъде по-добре, отколкото обратното.
Препоръчваме ви да се откажете от всякакви дълбоко пържени храни. Дълбокото пържене значително увеличава съдържанието на мазнини в съда. Толкова мазнина ще бъде трудно да се превърне в енергия.
За да сте сигурни, че вашата диета е балансирана, тя трябва да съдържа много плодове, зеленчуци и малки количества рафинирана захар и мазнини. Така че, ако сте изяли поничка за закуска, до края на деня е по-добре да се въздържате от ядене.
Какво можете да пържите?
Ако дълбокото пържене е вредно, тогава лекото пържене може да бъде по-здравословна алтернатива.
Омлетът може да бъде добър вариант, тъй като може да добавите зеленчуци към него. Това ще осигури на тялото витамини и хранителни вещества, които не успяваме да си набавим през деня.
Яйцата ще ви осигурят протеини, необходими за генериране на енергия и изграждане на мускулна маса.
Важно е маслото, което използвате за пържене. Соевото и царевичното масло са едни от най-вредните мазнини за пържене, тъй като съдържат омега-6 мастни киселини, които водят до възпаления.
Методите на тяхното производство също правят спорни ползите за здравето ни.
Зехтинът е един от най-добрите варианти, поради високото съдържание на антиоксиданти. Смята се, че спомага за намаляване на риска от сърдечни заболявания, в сравнение с други масла.
Фъстъченото масло е друг пример за добро масло. То съдържа витамин Е и помага за понижаване на холестерола поради наличието на моно- и полиненаситени мазнини.
Нещо важно, което трябва да запомните, когато ядете пържена храна за закуска – не загрявайте маслото твърде много. Ако затоплите маслото твърде много, то ще достигне точката на пушене. Това може да доведе до освобождаване на канцерогенни вещества, които са вредни за здравето.
lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*