Кои витамини и минерали да не приемате

Често реклами или приятели ни съветват да приемаме витамини и минерали. Понякога обаче се оказва ненужно, дори и вредно да приемаме някои от тях. Ето кои са витамините и минералите, които може би не е нужно да приемате:

Калций

Калцият се приема, за да заздрави костите ни, да увеличи плътноста им и като превантивна мярка срещу остеопороза. Всъщност приемането му като добавка не върши работа и има риск за меките тъкани на тялото, и артериите понеже ги калцифира. Това повишава риска от заболявания на сърцето. Най-добре е калция да се набавя чрез храна, например: Млечни продукти, броколи, сьомга, сардини, зелени листни зеленчуци, бадеми, бял фасул и др.

Йод

За да приемате йод най-добре е първо да се консултирате с лекар. Употребата му е свързана с щитовидната жлеза и производството на хормони. Добре е преди прием да се консултирате с лекар понеже е възможно след прием на йод да се попречи на правилното функциониране на щитовидната жлеза.

Желязо

Още един минерал, който се препоъчва да се приема без да се знаят потенциалните рискове. Желязото е минерал свързан с производството на хемоглобин, който е вещество доставящо кислород от белите дробове до частите на тялото. Добре е да изследвате нивата на минерала преди прием понеже е свързан с производството на хормони, а освен това високото му съдържание в кръвта е възможно да увреди черния дроб.

Витамин В6

Този витамин е от тези, с които трябва да се внимава. При продължителен прием има риск от невропатия, което представлява свръхчувствителност на нервните окончания. Най-добре е ако се приема да бъде чрез храни – птиче месо, риба, плодове и зеленчуци.

За да има смисъл от приема на витамини и да не си вредите винаги първо се консултирайте с лекар и изследвайте нивата им в кръвта.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*