Механизъм на мускулния растеж I-ва част

Тренировките причиняват стрес на мускулните влакна

Когато тренирате, повреждате мускулните влакна. След тренировка тялото синтезира нови, за да заличи повредите. Но мускулите не само се „поправят“ , а и се подсилват с допълнителна мускулна тъкан – феномен, познат като супер – или свръхкомпенсация – и точно той е причина за нов мускулен растеж. Само че това подсилване е само по време на възстановителния период. Значи ще има прогрес ако почивате толкова ефикасно, колкото тренирате. Има три начина за стимулиране на растежа в мускулите ви:

Увеличете времето под напрежение

Когато става дума за хипертрофия, обемът е важен. Увеличаването на повторенията възможно най-много(тренирането до отказ) с дадена тежест кара тялото ви непрекъснато да използва гориво и постоянно да привлича нови мускулни влакна, за да помогнат на вече уморените. Включването на повече мускулни влакна във всяка серия може да подобри вашата мускулатура.

Освен това, увеличаване на времето под напрежение ще увеличи течността около мускулните ви клетки, което ще ви даде по-плътен и по-добре изглеждащ мускул. За да увеличите времето си под напрежение правете дроп серии, намалете времето си за почивка, увеличете броя на сериите или повторенията, или правете повторенията по-бавно.

Четете още: Няколко интересни факта за мускулите

 Увреждане на фибрите

Тренировките причиняват микро травми в мускулните влакна, принуждавайки тялото да се подсили и да възстанови мускулните фибри.

Умора на мускулните клетки

Когато натоварим мускулите си до краен предел, ние също изчерпваме влакна и по този начин предизвикваме мускулите да се адаптират като изградят нови мускулни влакна.

За изграждане на мускулите важна роля играе и тестостеронът. Неговите нива можете да контролирате с натурални капсулли Tribulus. С тях ще поддържате цялостния си тонус и размера на мускулите.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*