Механизъм на мускулния растеж – II-ра част

Различните видове стимулиране, предизвиква различен растеж на мускулните влакна

Вдигането на тежести може да стимулират растеж чрез всичките три от гореспоменатите методи, обаче тялото ще реагира по различен начин в зависимост от дейността, която извършвате.

По-малко тежести, повече повторения

Този тип тренировки се състои във вдигане на по-леки тежести (около половината от максималната ви тежест за едно повторение) за 10-12 повторения, а понякога и повече. Този тип тренировки не изисква много сила, а голяма издръжливост. Тук натоварваме бавните мускулни влакна, а не бързите.

Това изтощава мускулните клетки много по-бързо. Това стимулира мускулен растеж наречен саркоплазмената хипертрофия, което увеличава размера на мускулите чрез поглъщане на мускулни течности, богати на хранителни вещества.

Саркоплазмената хипертрофия, наричана още енергийна. При нея имаме нарастване на мускулите, чрез поглъщане на мускулни течности. Те включват най-вече вода, гликоген, и други хранителни вещества, които се намират в мускула. Кой има нужда от нея? Разбира се, най-вече културистите, манекените, фитнес моделите и всички, които тренират основно за външен вид. За да се постигне подобна хипертрофия се правят повечко повторения с по-леки тежести. Използват се методи като комбинирани серии (суперсерия от две упражнения за един и същи мускул), постоянно напрежение в мускулите, дроп серии (разтоварване на тежестта след достигане на отказ).

Свързани статии: Механизъм на мускулния растеж I-ва част. Когато тренирате, повреждате мускулните влакна. След тренировка тялото синтезира нови, за да заличи повредите. Но мускулите не само се „поправят“ , а и се подсилват с допълнителна мускулна тъкан 

По-големи тежести, по-малко повторения

Този тип тренировки се състои във вдигане на тежки тежести (около 70% от максималната ви тежест за едно повторение) за 6-8 повторения. За този вид тренировки е необходимо много сила, но не и голяма издръжливост, което принуждава тялото да използва бързите мускулни влакна. Този тип тренировка причинява увреждане на мускулните влакна, вместо да предизвиква клетъчна умора.

Този вид мускулен растеж е наречен миофибрилна хипертрофия. Това също увеличава размера на мускулите, чрез заякване и разширяване на самите мускулни влакна.

Миофибрилна хипертрофия – това е нарастване на мускулните влакна в мускула, наричани още миофибрили. Съпроводено е с увеличаване на силата, тъй като миофибрилите са в основата на мускулната контракция. Целта на този вид тренировка е разграждане (микротравми) на мускулните влакна, от което да последва хипервъзстановяването им и от там нарастване на обема им.

За естествено покачване на мускулна маса вземете Anavor. Напълно натурален продукт, който ще ви помогне да увеличите размера на мускулите си и не само това – Anavor ще увеличи и силата ви.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*