Наддаване на тегло след кърменето: нормално или не?

Кърменето, както и прекратяването му, може да бъде доста емиционален процес, както и наднорменото тегло може би е най-неориятното нещо, с което да се сблъскат майките, които спират кърменето.

Биологичните и поведенческите промени много чести водят до факта, че след прекратяване на кърменето, жените започват да трупат килограми и това е абсолютно нормално. Жените горят около 500 допълнителни калории на ден по време на кърменето, така че много от тях изпитват постоянен глад.

Но след като спрете да кърмите, калориите трябва бързо да се върнат в изходно ниво, тъй като тези 500 вече не се изразходват. Някои жени свикват с по-големи порции или по-чести хранения, така че може да отнеме време, за да се приспособят към новия режим.

Спирането на кърменето може да изпрати фалшиви сигнали до тялото ви.

Ако кърмите и след това спрете, гладните сигнали могат да продължат да се основават на висок калоричен прием. Организмът се нуждае от време за възстановяване.

По този начин, ако продължавате да консумирате същото количество калории, по време на кърмене вероятно ще получите допълнителна тежест, размерът на която може да варира в зависимост от характеристиките на личността. Все пак е логично да сте заети с с грижите за детето си, така че килограмите със сигурност не са вашият основен приоритет.

Съществуват и някои промени в нивото на хормоните: пролактин – хормон, който стимулира производството на кърма, понижаването и производството на естроген. След като спре кърменето, тялото ви трябва да се върне отново към изходните нива на хормоните, което може да отнеме известно време и да предизвика различни симптоми, включително промени в апетита и метаболизма.

Преустановяването на храненето обаче не гарантира увеличаване на теглото. Някои жени, напротив, губят тегло след отбиването на бебето.

Препоръчваме да ядете редовно балансирани ястия, богати на хранителни вещества, които ще ви помогнат да възстановите старата си форма. Също така е добра идея да водите активен начин на живот (ако можете да намерите време), за да помогнете на тялото си да се справи с хормоналните проблеми възможно най-бързо.

В допълнение, специалистите по хранене препоръчват да си водите дневник за погълнатите калории или да използвате специални приложения, за да проследявате дали получавате всички необходими хранителни вещества и не надвишавате допустимия прием на калории. Тези приложения могат да ви покажат също дали консумирате полезни храни или в тялото ви попадат само празни калории.

Ако не можете сами да балансирате диетата си, свържете се със специалист.

Също така си заслужава да вземете под внимание препоръките на лекаря, който ще ви посъветва как постепенно да отбиете бебето. Това не само намалява риска от мастит, болезнено възпаление на гръдната тъкан, но също така ще позволи на тялото ви да се адаптира бавно към новите условия.

И не забравяйте, че след като спрете да кърмите, вие получавате само няколко допълнителни килограма. Не изпадайте в паника – тялото ви знае какво прави

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*