Най-добрите витамини и минерали за растежа на косата

Косопадът и изтъняването на косата са проблеми, които засягат много хора. До 35-годишна възраст, около 66% от мъжете ще получат някакъв вид косопад или изтъняване. До средата на 50-те години около 85% от мъжете ще загубят значително количество коса. Въпреки че се говори, че косопадът засяга и жените; Около 40% от хората, които страдат от косопад, са жени. И тъй като това обикновено се счита за по-приемливо или поне по-често при мъжете, загубата на коса може да бъде особено обезпокоителна за жените, причинявайки депресия и отрицателно влияе върху самочувствието.

Витамини за растежа на косата

Без достатъчно витамин В-12 енергийните Ви нива ще страдат; Здравето на косата може да бъде отрицателно повлияно, ако нивата на калций са недостатъчни; Вашата имунна система не може да бъде силна без селен. Развитието на косата не е различно и всъщност няколко хранителни вещества са абсолютно критични за нормалния растеж на косата – витамини А, С, биотин (B7) и ниацин (B3), както и основните минерали – желязо, цинк и йод. Заедно те осигуряват хранителната основа за блестяща коса. Ако имате недостиг на основните хранителни вещества, които поддържат здравата коса, тя няма да изглежда и да се чувства добре.

Витамин D

Адекватният витамин D е важен за предотвратяване на загубата на коса, особено при жените. В едно проучване, жените, които са имали женски модел на косопад също имат ниски нива на витамин D.

Витамин А

Недостигът на витамин А придружава множество сериозни последици за здравето. Макар и рядко, този дефицит също води до суха коса, което е едно от първите признаци, че не получавате достатъчно витамин А.

Биотин

Биотинът, или витамин В7, е един от витамините на В-комплекс. Връзката между биотин и растежа на косата все още е неясна, но е известно, че е необходим адекватен биотин за здравословен растеж на косата. Както при недостига на витамин А, косопада обикновено е един от първите признаци на дефицит на биотин. Най-добрият начин да избегнете недостиг на биотин е просто да получите достатъчно в диетата си. Авокадо, банани, бобови растения и листни зеленчуци са едни от най-добрите източници на биотин

Витамин С

Витамин С е антиоксидант, което означава, че помага да се намали увреждането на свободните радикали. Въпреки че много хора свързват увреждането на свободните радикали като някакъв вътрешно-единствен процес, космените фоликулни клетки също са засегнати от свободния радикален стрес и могат да започнат да се проявяват в космите, особено когато сте на възраст.

Витамин Е

Витамин Е е друг антиоксидант, който помага за борба с уврежданията от свободните радикали. Хората, които страдат от косопад обикновено имат по-малко антиоксиданти в скалпа

Минерали за растежа на космите

Желязо

Дефицитът на желязо е най-разпространеният хранителен дефицит в света. Той е изключително разпространен както в развиващите се, така и в развитите страни, а причините са много. Желязото съставлява част от хемоглобина в кръвните клетки и помага да се пренася кислород от белите дробове до останалата част от тялото.Не е изненада, че няколко изследвания свързват желязото със загуба на коса.

Цинк

Недостигът на цинк има добре документирана история, допринасяща за загубата на коса. Едно проучване установило, че пациентите с алопеция имат значително по-ниски концентрации на цинк в кръвта си. За съжаление, може да не е недостатъчен приема на цинк, който допринася за загубата на коса.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*