Най-полезните храни за жената

Какви продукти са най-подходящи за женското тяло, които спомагат за поддържането на красотата и здравето?

Пресните плодове и зеленчуци, пълнозърнестите храни и протеините са еднакво добри за всички хора, но има някои продукти, на които жените трябва да обърнат специално внимание.

Броколи

Топла салата от броколи, зелен грах с мента и лимонов дресинг е най-доброто ястие за обяд и вечеря.

Това е един от най-добрите зеленчуци за една жена! Броколите са с високо съдържание на калий, калций и витамин В, и трябва да бъдат включени в храненето на всяка жена, особено ако тя очаква бебе, главно защото този зеленчук е богат източник на фолиева киселина.

Тиквички

Пастата от тиквички, мента и зехтин ще бъде прекрасно подхранващо ястие за тези, които не желаят допълнителни килограми, но не могат да се откажат от макароните.

Жените, които страдат от ПМС, трябва да ядат повече тиквички. Те няма да ви спасят от раздразнителност и депресия, но ще намалят неприятните симптоми като болезненост в гърдите, кожен обрив, подуване, газове.

Кисело мляко

Киселото мляко се комбинира както за десерт, така и като дресинг за салата или месо.

Киселото мляко подобрява храносмилането, предпазва от чревни инфекции, подобрява имунитета. В сравнение с прясното, киселото мляко съдържа по-малко мазнини и повече витамин В2, фосфор, калий и витамин В12.

Сладки картофи

Печен сладък картоф с билки и зехтин е най-добрата алтернатива на обикновените картофи.

Сладките картофи са богати на фибри, калий, желязо и витамин В6. Те предпазват от атеросклероза и подобряват храносмилането. Имат благоприятно действие върху нивото на холестерола и кръвната захар. Сладките картофи съдържат голямо количество витамин А, който допринася за еластичността на кожата.

Говеждо месо

Женското тяло има специална връзка с желязото. При нормална менструация жената губи до 15 мг желязо, а не всички жени могат да поправят тази загуба, което води до анемия с недостиг на желязо. В сравнение с пилешкото месо, в говеждото се съдържат 3 пъти повече желязо и 4 пъти повече цинк, което е изключително полезно за имунитета.

Зеле

Остеопорозата не е необичайна при възрастните жени. Зелето може да предотврати това заболяване. Този зеленчук съдържа голямо количество калций, витамин D и витамин К – вещество, необходимо за поддържане на здравето на костите.

Сьомга

Подходящи за червената риба са билки и подправки кати босилек, розмарин, смес от лимонов сок и чили.

Сьомгата е важен източник на омега-3 мастни киселини, които са ефективно сррдство за изгаряне на калории и предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания. По време на бременност е полезна за развитието на мозъка на детето.

Овесена каша

Овесена каша със сол и билки, горски плодове и мед, банан и кленов сироп, овесени ядки, меласа и дори фъстъчено масло – не са най-диетичните рецепти, но в студените сутрини са най-полезните.

Овесената каша е чудесно средство за укрепване на косата. Тази каша връща естественият блясък и здравина на косъма. Осен това, овесената каша почиства като “скраб” чревните стени и отстранява шлаката. Овесената каша включва най-важните компоненти за здравето: калий, магнезий, желязо, манган, йод, фосфор, хром, флуор и много други.

Чушки

Пиперът има редица полезни свойства. При любителите на чушки, косата е великолепна, а ноктите не се чупят. Също така, използването на пипер има благоприятен ефект върху състоянието на зъбите и еластичността на кожата. Витамините С и Р се съдържат в чушките в такава рядка комбинация, която спомага за укрепване на кръвоносните съдове и намалява вероятността от разширени вени.

Тиква

Жените трябва задължително да включват тиква в диетата си. Бета-каротинът, съдържащ се в тиквата в големи количества, намалява риска от рак на гърдата, подобрява зрението и помага на кожата да се възстанови. Медта, желязото и фосфорът, съдържащи се в тиквата, имат положителен ефект върху процеса на хематопоезата. Използването на тиква се препоръчва за предотвратяване на анемия и атеросклероза.

Ананас

Ананасът подобрява производството на колаген и по този начин помага за поддържането на младостта. В ананаса се съдържа също бромелаин – ензим, който помага за разграждането на протеиновите храни и мазнините. Ананасът укрепва имунитета и прави жената привлекателна.

Ягоди

Ягодата има не само прекрасен вкус, но и огромна полза за тялото! Тя подобрява тена, има подмладяващи свойства и активира метаболизма

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*