Невероятните ползи от чиата

Чиа е тревно растение, което расте главно в Мексико и е известно в цял свят. Семенцата му са малки като на лена и имат редица лечебни свойства.

И всичко това, благодарение на уникалния състав, в който влизат:

• ненаситени мастни киселини – омега-3 и омега-6
• фибри ( 2 супени лъжици чиа съдържат половината от дневната норма)
• калций (100гр семена съдържат 631мг калций)
• магнезий ( 2 супени лъжици чиа – 30℅ от дневната норма)
• мед (0,1мг)
• калий (44,8мг)
• антиоксиданти
• цинк и фосфор
• витамин А, Е и D
• бор, желязо, сяра, тиамин, ниацин, рибофлавин

Интересното е, че семената от чиа са калорични  – 486,1 калории на 100 грама, но това не пречи да подпомагат активно загубата на тегло.

Ползите от чиа за тялото:

• нормализиране на храносмилането и бързо чувство за ситост (чиа е продукт, богат на фибри)
• подобряване на метаболизма
(алфа-линоленовата киселина насърчава метаболизма)
• превенция на сърдечносъдови заболявания (понижава нивата на холестерола в кръвта и намалява кръвното налягане)
• предотвратяване на атеросклероза
• предотвратяване на диабет – намалява нивото на захар в кръвта
• в допълнение на високите дози калций, семената от чиа съдържат бор, който подпомага абсорбирането на калций, магнезий, манган и фосфор – минерали необходими за здрав растеж на костите и мускулите.
• загуба на тегло и помощ в борбата срещу затлъстяването (намалява количеството на висцералните мазнини)
• попълва липсата на витамин В2 (рибофлавин).

Интересно! През юли 2016 г., изследователи от Мексико открили, че семената от чиа съдържат изключително високи концентрации на естествени феноли. Тяхната антиоксидантна  активност унищожава до 70℅ от свободните радикали. Това прави чиа продукт номер1 в борбата срещу преждевременното стареене.

Рецепти с чиа

Пудинг
• база за пудинг
• ягоди
• банани
• канела
• мента за украса

Първо се пасират бананите и се добавя малко канела, разбъркайте пюрето заедно с основата за пудинг. Нарежете на кубчета малко банан и ягоди. Наредете в чаша смесите на слоеве, докато се напълни. Украсете с мента.

Сладко от чиа
Съставки:
• 2 супени лъжици семена от чиа
• 1 чаша плод
• 1 чаена лъжичка сладък сироп или мед

Пасирайте семената и полодовете в блендер, докато се получи консистенция като на картофено пюре. Добавете 2 супени лъжици семена от чиа и разбъркайте. Сложете в хладилника за 5-6 часа. Идеална смес за пълнеж на палачинки или просто за да си намажете филийка сутрин.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*