Отслабване: подход без диети

Независимо дали се опитвате да загубите 5 килограма или повече от 50, същите принципи определят колко теглото губите и колко бързо ще настъпи загубата на тегло. Припомнянето на следните прости указания за здравословно хранене и прилагането им на практика може да доведе до намаляване на теглото без помощта на специални планове за диета, програми за отслабване, фитнес книги или лекарства.

Нашето телесно тегло се определя от количеството енергия, което приемаме като храна и от количеството енергия, което изразходваме за дейностите на нашето време. Енергията се измерва в калории. Метаболизмът е сумата от всички химически процеси в организма, които поддържат живота. Вашият основен метаболитен процент е броят на калориите (количеството енергия), от които се нуждаете, за да може тялото ви да изпълнява необходимите функции. Ако теглото ви остане постоянно, това вероятно е знак, че приемате същото количество калории, което изгаряте ежедневно. Ако бавно натрупвате тегло с течение на времето, вероятно вашият калориен прием е по-голям от броя на калориите, които изгаряте през ежедневните си дейности.

Всеки възрастен контролира количеството храна, която консумира всеки ден, така че приемането на калории е нещо, което можем да контролираме. В по-голяма степен можем да контролираме и енергията ни, или броя на калориите, които изгаряме всеки ден. Броят на калориите, които изгаряме всеки ден, зависи от следното:

Основната ни метаболитна скорост (BMR), броят на калориите, които изгаряме на час, просто като сме живи и поддържаме функциите на тялото

Нашето ниво на физическа активност

За някои хора, поради генетични (наследени) фактори или други здравословни състояния, остатъчната метаболитна скорост (RMR) може да бъде малко по-висока или по-ниска от средната. Нашето тегло също играе роля при определяне на броя на калориите, които изгаряме в покой – толкова повече калории са необходими, за да поддържате тялото си в сегашното си състояние, толкова по-голямо е телесното тегло. Лицето от 100 килограма изисква по-малко енергия (храна), за да поддържа телесното тегло, отколкото човек, който тежи 200 килограма.

Начинът на живот и работните навици частично определят колко калории трябва да ядем всеки ден. Някой, чиято работа включва тежък физически труд, естествено ще изгори повече калории за един ден, отколкото някой, който седи на бюрото по-голямата част от деня (заседнала работа). За хора, които нямат работа, които изискват интензивна физическа активност, упражнения или повишена физическа активност могат да увеличат броя на изгорените калории.

Как да отслабнете?

Най-добрият подход за отслабване е намаляването на броя на калориите, които ядете, като същевременно увеличавате броя на калориите, които изгаряте чрез физическа активност. За да загубите 1 килограм, се нуждаете от около 3500 калории. Можете да постигнете това или чрез намаляване на потреблението на храна, чрез увеличаване на физическата активност, или в идеалния случай, като направите и двете.

Ако например консумирате 500 допълнителни калории на ден в продължение на една седмица, без да променяте нивото на активност, ще спечелите тегло от 1 килограм (седем дни, умножени по 500 калории, равняващи се на 3 500 калории, или броя на калориите, водещи до тегло от 1 килограм печалба). По същия начин, ако ядете 500 калории по-малко всеки ден за една седмица или изгорите 500 калории на ден чрез упражняване за една седмица, ще загубите 1 килограм.

Примерите за съдържание на калории в някои популярни храни и напитки включват следното:

Едино парче пица – 230 калории
Една чаша сухо бяло вино – 160 калории
Един хамбургер със сирене – 500 калории
Всякакви фитнес дейности, които правите през целия ден, се добавят към Вашия BMR (основен метаболитен процент), за да определите общия брой калории, които изгаряте всеки ден. Например, човек от 170 килограма, който прекарва набързо 45 минути разходка, ще изгори около 300 калории. Същото време, прекарано за почистване на дома, изгаря около 200 калории, а косене на тревата в продължение на 45 минути консумира около 275 калории.

Колко бързо трябва да очаквате да отслабнете?

Повечето експерти по фитнес и хранене се съгласяват, че правилният начин да отслабнете е да се стремите към безопасно и здравословно отслабване от 1 до 1 ½ паунда на седмица. Промяната на хранителните навици заедно с редовното упражнение е най-ефективният начин да отслабнете в дългосрочен план. Това е и идеалният начин да се гарантира, че теглото остава.

Може да подпомогнете отслабването с натурнални таблетки, което по никакъв начин да не навредят на здравето ви.

Доказано е, че някои билки усилват метаболитните функции на организма.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*