Печени или сурови ядки – кои са по-полезни?

Всички видове ядки са полезни и предлагат много по-здравословна алтернатива на бързите закуски в случаите, когато искаме бързо да заситим глада.

Ядките са богати на витамин Е, белтъчини, есенциални мастни киселини и фибри и осигуряват богато разнообразие от микроелементи и антиоксиданти.

Една от най-големите дилеми по отношение на ядките е свързана с нуждата да избираме дали да ги консумираме сурови или печени. Основно притеснение на много хора е доколко термичната обработка повлиява полезния състав на ядките и дали приятният им вкус след печене не идва за сметка на лишаване от част от важните им за здравето съставки.

Печенето променя не само вкуса, но и структурата на ядките. Успоредно със загубата на вода обаче настъпват пренебрежимо малки промени в хранителния им състав. Установено е, че печените и суровите ядки имат приблизително еднакво съдържание на хранителните вещества, които ги правят толкова полезни – мастните киселини, белтъчините и фибрите.

Анализите показват, че една средна шепа (около 30 г) сурови бадеми съдържа около 160 калории и 14 г есенциални мастни киселини. Същото количество печени бадеми съдържа около 170 калории и 15 г мастни киселини. Счита се, че разликите идват единствено от факта, че печените ядки губят голяма част от водата си и разликата в теглото им се отразява леко и на химичния състав.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*