Ползите за здравето от чесъна: най-доброто лекарство на природата

Чесън (Allium sativum) е растение, използвано в готвенето и медицината, най-известен с отличителния си вкус и аромат. Докато често се използва, като подправка, чесъна е технически зеленчук. Всеки член на семейството Allium, е близък роднина на лука и праза. Ползите от чесъна не свършват с добавяне на аромат на храните, това е легитимна суперхрана, която е била използвана за поразително различни медицински приложения от хиляди години.

Хранителен профил чесъна

На пръв поглед, хранителните способности на чесъна може да изглеждат озадачаващи. Ако се вгледате в официалните факти храненето с чесън, една типична порция чесън (3-9 грама), не дава значително количество от основните хранителни вещества. Той не осигурява забележително количество фибри, протеини, желязо, калий или витамини A, D, E, или повечето от витамините от В.

Той е добър източник на селен и съдържа малки количества калций, магнезий, фосфор, и витамини С и В6, но има по-добри източници на тези хранителни вещества. Вие ще трябва да ядете много суров чесън, за да получи значително количество от тези хранителни вещества, и въпреки, че е вкусно, много малко хора ще предприемат това предизвикателство.

Чесънът дължи лечебните си свойства на наличието на няколко серни фитохимични съединения. Пресния чесън съдържа сулфоксид съединение, наречено алиина. Когато е пресен чесъна и е нарязан или нараязан, алиина се превръща в алицин от един ензим, наречен alliinase. Allicin е отговорен за голяма част от острата миризма на чесъна. Действителната му цел е да действа, като защитен механизъм, защитава растението от вредители.

Allicin е нестабилно и може да се превърне в други серни съединения, включително диалил дисулфид, диалил трисулфид, и диалил тетрасулфид. Във вътрешността на човешкото тяло, диалил дисулфид се разпада на алил метил сулфид, главната причина за дъха н ачесън.

Това са тези серни съединения, които дават на чесъна лечебните му способности. Това прави чесъна изненадващо добра защита срещу вредители като бактерии, вируси, протозои, и гъбички.

Диалил дисулфид притежава антимикробни способности, както и анти-ракови и сърдечни свойства. Точните механизми зад ползите за здравето на чесън все още не са напълно изяснени, но изследванията са в ход. Ето няколко начина чрез, които чесъна може да помогне. Хранителните добавки от чесън, също имат същите полезни ползи, както самият чесън, консумиран в суров вид.

Ползи за здравето от Чесъна

1.Чесъна помага при сърдечно-съдовите заболявания

Чесънът е сред най-добрите храни за здравето на сърцето. Изследвания са установили, че чесънът намалява холестерола и намалява съдържанието на мазнини в кръвта. Експериментални и клинични проучвания за сърдечно-съдови ползи от чесън са установили, че има положителен ефект върху атеросклероза, хиперлипидемия, хипертония и тромбоза. Чесънът също притежава способността да предотврати образуването на кръвни съсиреци.

2.Чесънът може да помогне при хипертония

Изследователите са установили, че оралното приложение на чесън може да понижи кръвното налягане. Хроничното перорално приложение на чесън има дългосрочен положителен ефект. Allicin има релаксиращ ефект върху мускулните клетки на белодробната артерия, което позволява на артерията, за да се отвори по-пълно.

3.Чесънът е хранителна помощ за борба с рака

Навсякъде по света, проучвания са установили връзката между високият прием на чесън и понижаването на риска от рак. Повишената консумация на чесън е свързана с намаляване на възможността за рак на стомаха, на дебелото черво, хранопровода, панкреаса, простатата, гърдите.

4.Чесън и диабет

Чесънът също може да осигури значителни ползи за тези, които страдат от диабет. Експериментални изследвания показват, че чесънът понижава нивото на кръвната захар. Лечението за хората обаче е по-малко проучено, но изглежда обещаващо. Чесън може да понижи нивата на холестерола в кръвта и да намали инсулиновата резистентност.

5.Чесън предлага защита на черния дроб

Чесънът е един от най-добрите храни, с които да се очисти черния дроб. Той може да помогне за смекчаване на последиците от мастен черен дроб и осигурява хепатопротективно действие от някои токсични агенти. Изследвания са установили, че чесъна може да защити чернодробните клетки от ацетаминофен, гентамицин, и нитрати.

6.Антимикробните свойства на чесъна

В продължение на векове, традиционната медицина е използвала чесъна със своите антимикробни свойства. Съвременните изследвания са установили, че антибактериалните свойства на чесъна са ефективни при салмонела, инфекции стафилокок, Clostridium (причината за ботулизъм), Протей, Mycobacterium и H. Pylori.

Проучвания са установили, че чесъна е ефективен срещу грип, цитомегаловирус, риновирус (причината за простуда), вирусна пневмония, ротавирус, херпес симплекс 1 и 2, и дори HIV. За съжаление, тези резултати се потвърждават само в лабораторни изследвания.

7.Чесънът е мощен антиоксидант

Свободните радикали са нестабилни молекули, които увреждат ДНК и водят до лошо здравословно състояние. Чесънът съдържа мощни антиоксиданти, които се борят с тези свободни радикали.

Начини за потребление на Чесън

Има стотици, ако не и хиляди рецепти, които включват чесън. Въпреки това, най-добрият начин за усвояване за ползите за здравето на чесъна е да се консумира суров.

Въпреки, че това може да звучи малко странно, всъщност можете да пиете чесън.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*