Правила на здравословния начин на живот – Робърт Лустиг

Робърт Лустиг е детски ендокринолог в Калифорнийския университет в Сан Фрациско, автор на книги за опасностите от сладките храни. През последните 15 години, желанието му да предпази хората от нездравословна храна го превръща в един от най-известните лекари в света. В книгата си “Навици на здравите хора” той разяснява, че основният враг на човешкото здраве е захарта.

“Не мога да похваля определена диета. Мосля, че всички те действат еднократно и времето им е минало.”

Средиземноморската диета е с произход Италия. Мислите, че ядат само паста? Не те ядат месо, зеленчуци, зехтин  и понякога пият червено вино. Истината е, че всяка страна има своя кухня, а всяка кухня работи точно в тази страна. Но има едно нещо, което не работи никъде – рафинираните храни. Във всяка страна с висока консумация на обработена храна, хората се разболяват.”

“Аз не съм против орязването на калории, но ако това е всичко, което правиш за здравето си, това няма да работи. Всичко зависи от калориите, които консумирате. Ако половината от дневната дажба е захар, кисело мляко и бисквити, не очаквайте нищо добро!”

Захарта е най-добре да бъде премахната от закуската

“На моята маса ще видите овесена каша, яйца, кифли от пълнозърнесто брашно и сирене. В обикновено кисело мляко добавям пресни плодове. Плодови аналози на кисело мляко не купувам никога! Колкото повече захар ядеш на закуска, толкова повече проблеми ще предизвикаш. Захарта е единственото нещо, за което трябва да забравите сутринта!

Хората винаги ми казват: ” Ами плодовете? Те също имат захар.”. Нямам нищо против плодовете, защото имат влакна, които омекотяват негативните последици. Във всеки плод количеството захар отговаря на еднакво количество фибри, способни да го компенсират.

Най-вредният плод е гроздето. Аз го наричам торба захар. То няма достатъчно фибри за толкова много захар. И аз не препоръчвам превръщането на плода в сок, защото в него няма останали влакна.”

Във всяка рецепта за сладкиш, можете да намалите количеството захар с една трета

“Моята съпруга е от Норвегия. Печенето на сладкиши е нещо като терапия зс нея. Когато се ядосва с мен, тя започва да пече. Така отхвърля негативните чувства. Добре е, че пече веднъж седмично, най-вече през уикендите, така че децата ядат малко прясно изпечени сладки(ако искат сладко в делничните дни, ядат плодове). Никога не купуваме сладкарски изделия от магазина.

Във всяка рецепта за сладкиш, можете да намалите захарта с една трета. Повярвайте, вкусът няма да се промени. Само една трета по-малко захар и сладкишът, и бисквитите ще бъдат също толкова вкусни и малко по-полезни. Също така, можете да опитате шоколад, овесени ядки и други съставки.

За закуска предпочитам полента с билки, яйца, домати и босилек. Зеленчуците за закуска са страхотна идея. Въпреки, че в ястието има въглехидрати, те са нерафинирани. Но те съдържат влакна и микроелементи плюс протеин – яйцето. Перфектно съчетание!

Алкохолът, цигарите, кокаинът, както и захарта ги има и винаги ще ги има. Не можеш да ги забраниш. Но хранителната промишленост не може да ни ги налага. Да, разрешено им е да печелят пари, но никой не им е разрешил да печелят за сметка на здравето на хората.

Яжте натурална храна

Яжте натурални продукти. Обработените продукти са по-евтини, защото са субсидирани. Не забравяйте, че диабетът ще ви струва много по-скъпо. Днес икономисвате от цената на продуктите, а утре ще трябва да давате много повече за лечение.

Знаете ли какво е истинска храна? Това са продукти, които ни даряват земята или животните, които се хранят с естествена храна. В такава храна има полезни мазнини (риба, авокадо), протеини (месо), въглехидрати с необходимите фибри, например пълнозърнести храни и плодове.

“Трябва да превъзпитаме цяла армия диетолози, тъй като те често изпитват когнитивен дисонанс, защото един път им се казва едно, а друг път – нещо съвсем различно. Следователно, те се нуждаят от факти. Ние им даваме факти, които са достъпни и широко разпространени.”

Намалете консумацията на захар: това води до затлъстяване на черния дроб, пристрастяващо е и допринася за появата на бръчки.

Най-добрият индикатор за наличието на наднормено тегло е обиколката на талията.

Дори ако сте абсолютно здрави и изглеждате страхотно, диета с високо съдържание на захар и ниско съдържание на фибри ще ви възнагради с хепатоза.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*