Прекомерните физически натоварвания са опасни

Прекалената физическа активност води до преждевременно стареене и чести заболявания. Научете как да не прекалявате със спорта.

Упражненията са полезни и никой не твърди обратното. Спортната дейност ускорява обмяната на веществата, помага да сме в добра форма и също така предотвратява различни заболявания, като диабет, затлъстяване и високо кръвно налягане. Но възниква въпросът, колко време трябва да се отделя за спорт, така че да ни е от полза без да ни навреди. Ако спортуването се превърне в обсесивен навик и всеки ден се мъчите със силови тренировки, трябва да знаете, че това няма да доведе до нищо добро. Известно е, че прекомерните натоварвания водят до ускорено стареене, намаляване на защитните сили на организма, както и до сериозни проблеми с опорно-двигателния апарат, по-специално, поради високия риск от нараняване и претоварване. Твърде много натоварване на нашето тяло води до производство на голям брой свободни радикали, докато метаболитните процеси също се нарушават. И в горещите дни засилените тренировки могат да доведат до дехидратация.

Няколко отлични храни за изграждане на мускули. Задължително трябва да се консумира течности и храна, богата на енергия, съчетано с много тренировки. Плодове и зеленчуци. Те са символ на здравото и красиво тяло, те наистина са в основата на рационалното хранене и в изграждането на всеки хранителен режим. Чрез тях организмът набавя фибри, минерали, витамини и важни за обмяната вещества.

Как да разберете, че сте прекалили?

Като правило, хората не осъзнават, че е време да забавят темпото. По правило, трябва да мине месец, преди симптомите да станат очевидни.

При прекомерно физическо натоварване, преди всичко, се нарушава режимът на сън. Може да спите по 12-14 часа, но от време на време да страдате от безсъние. В този случай настъпва емиционална нестабилност, която се изразява в чести промени на настроението, раздразнителност и непровокирана агресия. След известно време настъпва известна загуба на сила. Появяват се задух и силна умора по време на тренировка.

Поради спадането на защитните сили на тялото поради прекомерно физическо натоварване, е много вероятно човек да развие остри респираторни вирусни заболявания, а лечебният процес отнема повече време от нормалното.

Ясен знак за пренапрежение е загубата на тегло (освен ако, разбира се, нямате наднормено тегло). Ако забележите, че обемът ви намалява, незабавно намалете натоварването, в противен случай рискувате да стигнете до пълно изтощаване.

Може би трябва да смените спорта

И така, какви физически дейности допринасят за преумора и изтощение? На първо място, това са спортове, които изискват значителна енегия, например, бягане, плуване, ски. Това включва също някои спортни игри, защото по време на играта човек е толкова пристрастен, че спира да слуша тялото си. Например, това може да бъде футбол, баскетбол, тенис или бадминтон.

Как да избегнем пренатоварването?

На първо място, научете се да слушате тялото си. Ако имате съмнения, че прекалявате – веднага намалете тренировките.

Идеалната опция ще бъде, ако започнете да използвате услугите на личен треньор и лекар. Възоснова на вашите физиологични параметри, за вас ще се създаде индивидуална програма за спорт, която ще ви бъде само от полза.

Направете си специален дневник, в който да записвате всички данни от всяка тренировка, свързани с теглото и количеството калории, консумирани през деня. Така ще можете да контролирате процеса във времето, за да откриете всякакви отклонения в обучението.

Ако спортувате, лекарите препоръчват да пиете много течности. Ако вашата тренировка продължава повече от един час, препоръчително е да се вземат специални спортни напитки с електролити, а в други случаи, подходяща е минерална негазирана вода.

И може би най-важната препоръка – не бързайте! Не се опитвайте да постигнете всичко наведнъж, а постепенно увеличавайте натоварването, така че тялото ви да се адаптира постепенно.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*