Селенът – изключително полезен за човешкия организъм

Селенът участва в защитата на организма от увреждащото действие на свободните радикали.Той подсигурява здравето на имунната система,която е бариерата срещу всякакъв род бактериални и вирусни инфекции,също и от зародилите се ракови клетки.Трябва да знаем, че ракови клетки се образуват непрекъснато в организма на всеки здрав човек, но имунната система е способна да ги унищожава своевременно без да им оставя шанс да се развият от рак.Може да се разболеем когато имунните клетки изпуснат контрола върху новообразуващите се ракови клетки и те започнат да се разрастват безконтролно.

Също така селенът играе важна роля в контрола на нормалния метаболизъм на тироидния хормон,както и подсигурява плодовитостта,определяйки подвижността на сперматозоидите.Достатъчното количество на цинк играе основна роля за мъжката оплоденост.Селенът помага на организма да елиминира и да се предпази от токсичния ефект на тежките метали,особено живака.

Нормален дневен прием…

Дневната препоръчителна доза селен е 55микрограма на ден за мъжете.В страните с влажен и студен климат , както и е някои територии на Китай има хроничен дефицит на селен в храната.Във Великобритания е установен занижен прием на селен след намаляване на внОса на богато селен жито от САЩ и Канада.По време на инфекции и заболявания количеството на селен трябва да се завиши до 600 микрограма дневно.

Селенът предпазва от….

Той помага на тялото бързо и ефективно да елиминира тежките метали и най-вече живака,както образува комплекси с тях.
Селенът изграе ключова роля в оплождането, тъй като осигурява подвижността на сперматозойдите, а едновременно с това намалява риска от спонтанен аборт.Селенът участва в над 35 ензима,които имат жизненоважна роля,контролират регулацията на тироидния хормон,както и синтеза на ДНК молекулата.

При липса на селен много по-бързо се развиват рнк-вирусите като грип,HIV,хепатит В и С.
Селенът подобрява мозъчната функция,запазва живота на мозъчните клетки,намалява риска от депресии,състояния и умствени разстройства.Той стимулира едни от най-важните имунни клетки,които се явяват първата бариера на организма срещи инфекциите и раковите клетки.

От какви антиоксиданти се нуждае нашия организъм?

Дневната доза селен не бива да надвишава 900 микрограма, като предозирането му се изразява като проблеми с косата и ноктите.Селенът няма никакви познати лекарствени взаймодействия,което го прави много удобен за прием в комплекс с останалите нтиоксиданти,най-вече като хранителна добавка.

Има и естествени източници на селен:
Еднообразната храна е враг на микроелментите,ако се храните с достатъчно количества зърнени храни,риба,месо и зеленчуци ще успеете да си набавите нужните елементи.Естесвени източници на селен са зърнени(царевица,жито и ориз),ядки(лешници и бразилски ядки),и храни с животински произход(риба тон,яйца,телешко).Най-голямо количество селен се съдържа в бразилските ядки .Хубаво е 3-4 ядки на ден да се консумират и по този начин доставят нужното количество за организма. Ако не можете да си набавяте селен от естествени източници, има и друг много лесен начин да си набавите необходимата доза селен, а именно под формата на хранителна добавка Селен.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*