Спете и отслабвайте! Колко сън трябва, за да отслабнем по-бързо?

Оказва се, че ако спим по 7,5-8 часа, хормоните “лакомия” и “стрес” не се произвеждат. В този период тялото има време да се отпусне и да отслабне.

Това може да звучи странно, но изследванията на специалисти в областта на съня доказват, че е вярно. Учените са установили, че има връзка между здравия сън и загубата на тегло. Кои са факторите, които свързват здравия сън и загубата на тегло? На първо място – достатъчен сън и почивка, произвидството на хормони и изпаряването на вода по време на сън.

Хормоните лептин и грелин

Здравословният сън засяга нивото на хормоните в човешкото тяло. Двата хормона, които играят важна роля в стимулирането и потискането на апетита са лептин и грелин.

Хормонът лептин се произвежда от мастните клетки на тялото и е отговорен за потискането на глада. Наричат го още “хормон за ситост”, защото освобождаването му допринася за намаляване на апетита. При липса на лептин може да се развие сериозна форма на затлъстяване.

Хормонът грелин се произвежда в ендокринните клетки на стомаха. Наричан е още ” храносмилателният хормон”, защото стимулира апетита. Той се отделя в отговор на атрактивния външен вид и вкусния аромат на храната.

Човешкият организъм се нуждае от 7,5 часа сън на ден за нормално функциониране. Липсата на сън води до намаляване на нивото на лептина в кръвта. Когато човек не получава достатъчно сън, грелиновият хормон се отделя в големи количества, а заедно с него се увеличава и апетитът, и човек започва да яде повече. Когато тялото почива и спи, в кръвта доминира лептинът и човек иска да яде по-малко. Ето защо, теглото не само не се увеличава, а напротив – човек слабее.

Хормон на растежа

По време на нощния сън хипофизната жлеза освобождава повече хормон на растежа, отколкото по време на събуждането. Растежният хормон стимулира обновяването, възпроизводството на растежа на клетките в човешкото тяло. Известно е, че хормонът на растежа е отговорен за образуването на мускулна маса. Ето защо, високото ниво на хормона на растежа увеличава метаболизма в човешкото тяло. Колкото по-бърз е метаболизмът, толкова по-бързо е изгарянето на енергия в тялото и това стимулира бързата загуба на тегло.

Хормонът кортизол

Хормонът кортизол се нарича още “стрес-хормон”, защото се произвежда при физически или психологически стрес. Този хормон не е много добър за отслабване, защото стимулира разрушаването на протеините, натрупването на мазнините и повишава нивата на кръвната захар. Осем часов сън през нощта осигурява намаляване на нивото на кортизола в кръвта. Ако човек не спи достатъчно, нивото на хормона кортизол се повишава, като същевременно метаболизмът се забавя, протеините не се обработват и се превръщат в глюкоза. Колкото повече глюкоза се натрупва в човешкото тяло, толкова повече мазнини се натрупват. Ето защо, ако човек се опитва да отслабне, трябва да се гарантира, че нивото на кортизол в кръвта, остава възможно най-ниско. Здравословният сън помага за контролиране на кортизола и съответно за отслабването.

Достатъчно почивка и възстановяване

Редовната физическа активност помага да се подобри физическата форма и да се загубят излишните килограми. Но по време на спортуване, тялото е уморено, а мускулите получават макротравми. Следователно, след физическо натоварване, тялото трябва да има време за възстановяване. Най-доброто възстановяване е по време на сън. Когато човек не спи дотатъчно, тялото остава изтощено след физическото натоварване. Когато човек получава достатъчно сън, тялото има време да си почине, да се възстанови да стане по-силно.

Изпаряване на водата

Основната промяна, която се случва през нощта в човешкото тяло по време на сън, зависи от количествтото вода в тялото. Водата всъщност е тежка течност. Например, 1 литър вода тежи 1 килограм. Това означава, че когато изпиете 1 литър вода, веднага си добавяте 1 кг тегло.

Има два процеса, които допринасят за постепенното изпаряване на водата от тялото по време на сън.

Първият е дишането (вдишване и издишване). При всяко издишване се изпарява малко количество влага и количеството вода в тялото намалява. През зимата, когато сме навън на минусови температури, издишаната влага е видима. През лятото прицесът протича по същия начин, но просто не се забелязва.

Вторият процес е изпотяване. През цялата нощ влагата се отделя от кожата, с други думи – изпотяваме се.

През цялата нощ се изпарява много течност от човешкото тяло. Ето защо, през целия ден трябва да пиете достатъчно количество течност – 1,5-2 литра, така че да има какво да се изпарява през нощта.

Важно е да запомните

Не забравяйте, че не трябва да пряждате вечер – няма пица с бира за вечеря! Последното хранене трябва да бъде 3-4 часа преди лягане. Преди да си легнете, можете да ядете нискомаслено кисело мляко или да пиете мляко с нисък процент мазнини. Ако наистина сте гладни, може да изядете няколко бадема, за да намалите апетита си и това ще бъде достатъчно, за да заспите.

Здравословният сън е основният фактор, който помага за намаляване на теглото. По време на сън има намаляване на апетита, метаболизмът се увеличава и тялото почива и се възстановява.

Свалете излишните килограми с натуралните капсули Lipoin. С помощта на Lipoin организма ви ще се отърве от излишните мазнини и ще ви подари една перфектна фигура. Съставът на капсулите е 100 % натурален и с доказана ефективност.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*