В какво се крие тайната за по-силни мускули

Публикувано в средата на юни изследване показа, че докато тренираме, костите ни секретират хормона остеокалцин, който повишава силата и издръжливостта на мускулите ни, съобщава The Science Daily(1). Уловката е там, че нивата на остеокалцин в организма ни намаляват естествено с възрастта, като се почне от 30-годишна възраст при жените и 50-годишна възраст при мъжете. Откритието на американските учени е революционно не само поради факта, че за пръв път се доказва, че костите и секретиран от тях хормон влияят по някакъв начин на капацитета на мускулите, но и защото установи, че инжекциите с остеокалцин могат възстановят изцяло намаляващата с възрастта сила и издръжливост на мускулите.

“Хормонът е достатъчно мощен за да възстанови при старите лабораторни животни мускулната производителност, която те са показали на младини”, посочва генетикът от Медицинския център на Колумбийския университет и водещ автор на изследването, Джерард Карсенти (Gerard Karsenty).

Проучването на специалистите, публикувано в последния брой на Cell metabolism сочи, че както при мишките, така и при хората, по време на физически упражнения нивата на остеокалцин в кръвта се повишават в различна степен, в зависимост от възрастта. При 3-месечни лабораторни мишки отчетеният скок в нивата на остеокалцина бил 4 пъти по-голям, отколкото при 12-месечни мишки, извършващи същото упражнения – бягане на пътечка. 3-месечните мишки успявали да пробягат средно по 1200 метра преди да се уморят, докато 12-месечните успявали а пробягат едва около половината от това разстояние.

За да установят, дали тренировъчния капацитет зависи от нивата на остеокалцина, Карсенти и колегите му тествали и генно модифицирани мишки, при които сигнализирането на остеокалцина към мускулите било заглушено. Без активността на остеокалцина, въпросните мишки бягали 20-30% по малко като време и разстояние преди да се уморят, в сравнение с обикновените животни.

За изненада на учените обаче, когато 12 и 15-месечни мишки, чийто нива на остеокалцин били естествено намалени от възрастта, били инжектирани с остеокалцин, то беговите им възможности се изравнили с тези на 3-месечните мишки. Те също започнали да пробягват средно по 1200 м. преди да се уморят.

Карсенти уточнява, че нивата на остеокалцин в кръвта намаляват с възрастта и при човека и макака резус, като спадът настъпва около 15-20 години по-рано при жените, отколкото при мъжете. „Еволюционно, преди хилядолетия мъжете са били по-активни физически от жените заради търсенето на храна. Това е възможно обяснение защо нивата на остеокалцин при тях започват да спадат значително по-късно, отколкото при жените”, предполага Карсенти.

За да установят биохимичните механизми зад положителния ефект на остеокалцина, учените измерили нивата на гликогена, глюкозата и ацилкарнитините (индикатор за използването на мастни киселини за енергия, б. ред.) при мишките със или без остеокалцин. Анализът показал, че хормонът повишава поглъщането и усвояването от мускулните влакна на глюкозата и мастните киселини като източник на енергия по време на упражненията.

“Остеокалцинът не е единственият хормон, който отговаря за повишаването на силата на мускулите по време на тренировка при мишки и хора, но е единственият известен хормон, секретиран от костите, който увеличава и възстановява тренировъчния капацитет. Това го прави потенциално средство за лечение на спада на мускулните функции при човека с напредването а възрастта”, категоричен е Карсенти.

Ако искате да се погрижите за външния си вид и да оформите мускулите си, независимо от възрастта ви, вземете Anavor. Със своята 100 % натурална формула, капсулите Anavor ще се погрижат за обема на мускулите ви и най-важното – ще увеличат силата и издържливостта ви.
Четете още:  Основни правила при изграждането на мускулна маса. Тъжната реалност е, че много от хората, които работят усилено за изграждане на мускули, в крайна сметка ще увеличат най-вече количеството мазнини в тялото си. Причината за това е тяхната неосведоменост в сферата на фитнеса и сляпото доверие в съветите на ненадеждни източници. За да избегнете това, ви предоставяме петте най-важни съвета, които трябва да следвате, когато става дума за покачване на чиста мускулна маса без излишни мазнини.

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*