“Въглехидратен прозорец” – кога можем да си разрешим сладко

 

Вероятно знаете как сладкишите се депонират върху талията. Но има периоди, когато може же да се яде сладко, без да се навреди на фигурата и, разбира се, без угризения. Какво представлява “въглехидратният прозорец” и кога се “отваря”?

Има моменти, когато човешкото тяло се нуждае от прости въглехидрати. Това се случва  20 минути след 30-40 минутна интензивна физическа активност. Този период има специално наименование – ” въглехидратен прозорец”- времето, когато тялото трябва да се възстанови бързо, след като е загубило значително количество въглехидрати.

Атлетите са наясно колко е важно да имат пълна закуска след сутрешна тренировка. След интензивни упражнения е важно не само за попълване на загубените водни запаси, но и на въглехидрати (гликоген), съхранявани в черния дроб и мускулите.

Защо след като сте спортували, е толкова важно да дадете на тялото си въглехидрати? Въпросът е, че интензивният физически стрес е стрес за тялото, при който хормоните адреналин и кортизол (хормони на стреса) се освобождават в кръвта. Тези хормони ни принуждават да се движим по-активно, стремейки се към по-добри резултати. Трябва да се отбележи, че дори след края на тренировката, хормоните на стреса все още продължават да се отделят, което насърчава използването на въглехидрати от мускулите.

>>> Как да намалим калорийното съдържание? <<<

Най-лесният и ефективен начин да се противопоставите на такъв стрес – да си хапнете нещо сладко. При използването на прости въглехидрати, нивото на кръвната захар се покачва бързо, което стимулира производството на хормона инсулин, което от своя страна допринася за формирането на изгубения гликоген. В този случай, използването на бавни въглехидрати (макарони, ориз, овесени ядки, хляб), няма да доведе до желания ефект, при условие, че тези въглехидрати се метаболизират. Най-доброто нещо за ядене след тренировка са сладките плодове, пресен сок или дори школадов коктейл.

Значението на протеиновите продукти по време на “въглехидратния прозорец”

Много е важно по време на “въглехидратния прозорец” да се въведат протеинови продукти. Най-лошият избор в този случай е месото, защото месният протеин се разгражда в рамките на 2-2,5 часа след поглъщането. Най-добре е по време на “въглехидратния прозорец” да ядем млечни продукти, боб или риба, чиито протеини се абсорбират много бързо.

Протеините след тренировка са необходими за бързото възстановяване на мускулните влакна. Аминокиселините, които са част от протеина, допринасят за ранното възстановяване на физическото и психическото състояние.

Ако след интензивно физическо натоварване не попълвате с въглехидратни и протеинови храни, това ще доведе до обратен ефект, тъй като ако метаболизмът се забави, няма да можете да постигнете желаните резултати след тренировката.

Ако имате проблем с теглото, пробвали сте какви ли не диети , правили сте какви ли не упражнения, но килограмите седят , а вие се отчайвате все повече и повече? Има решение на този проблем. Капсулите за отслабване Lipoin ще ви помогнат да свалите излишните килограми , и да се чувствата добре в кожата си. Те са напълно натурални и безвредни.

lipoin-728x90-1-new3

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*