Всичко за витамин В12

Кобаламина, по-известен като витамин В12, е част от 8-те витамина от група В. Той е доста важен витамин, тъй като се свързва с функциите на мозъка, червените кръвни клетки и нервната тъкан. Приема на витамин В12 е от голямо значение за здравето понеже не се синтезира от организма, не се съхранява дълговреме, а излишното количество се изхвърля чрез урината.

Дефицитът на кобаламин може да доведе до редица проблеми със здравето, тъй като играе важна роля в много процеси в тялото.

Витамин В12 участва в образуването на червени кръвни клетки, свързан е с  функцията на мозъка и тази на нервната система. Кобаламина играе важна роля при абсорбацията на фолиева киселина и в регулацията и синтеза на ДНК. При недостиг на В12 организма става податлив на инфекции.

Кобаламин може да си набавите чрез хранителни продукти от мая, прясно и кисело мляко, сирене, яйца, месо, риба или хранителни добавки, но за тях е добре да се консултирате с лекар.

Дефицита на витамин В12 може да доведе до проблеми с нервната система и мозъка. Други проблеми свързани с дефицита са анемията, депресията, умора, проблеми със зрението, депресия, загуба на апетит и тегло, запек, и проблеми с паметта. Ако имате съмнения най-добре е да се консултирате с лекар и да си направите кръвен тест.

Това от колко витамин В12 се нуждаете зависи от възрастта ви, дали приемате лекарства, здравословното ви състояние и хранителните навици.

Средните количества, от които се нуждае организма дневно, според възрастта, измерени в микрограми са:

  • Бебета до 6-месечна възраст: 0,4 микрограма
  • Бебета от 7 до 12-месечна възраст: 0,5 микрограма
  • Деца на възраст между 1-3 години: 0,9 микрограма
  • Деца на възраст между 4-8 години: 1,2 микрограма
  • Деца на възраст между 9-13 години: 1,8 микрограма
  • Тийнейджъри на възраст 14-18 години: 2,4 микрограма
  • Възрастни: 2,4 микрограма
  • Бременни жени: 2,6 микрограма
  • Жени, които кърмят: 2,8 микрограма
lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*