Здравословна закуска: 10 съвета

Закуската е най-важното хранене през деня. Кое е най-важното, което трябва да знаем за нея?

1. Без закуска няма да отслабнете
Приблизително половината от тийнейджърите не ядат закуска у дома. Диетолозите смятат, че тази тенденция е много тревожна. Всеобщо е мнението, че избягването на сутрешното хранене улеснява отслабването. Резултатите от всички проучвания показват обратното. 90℅ от хората, които са успели не само да отслабнат, но и да поддържат нормални килограми, закусват най-малко пет пъти седмично.

2. Закуска без бързане
Повечето хора хапват нещо набързо, докато се приготвят за работа. За да избегнете това, планирайте закуската от вечерта. Най-лесният вариант – винаги имайте в кухнята запаси от плодове, кисело мляко, диетични мюсли и пълнозърнести бисквити.

3. Яйца
Всеки знае за лошия имидж на яйцата. Според предишни изследвания, яйцата повишават нивото на лошия холестерол в кръвта. Ако имате диабет, не яжте сутрин яйчен жълтък. Но, от друга страна, яйцата съдържат много хранителни вещества, полезни за вашето здраве.

4. Овесена каша
Овесената каша, зърнените култури и мюсли са богати на витамини, фибри и полезни микроелементи. Но не тези от магазина! Може да отделите повече време, но по-добре е сутрин да изгубите 10 минути до печката, за да си сварите сами овесена каша. Изберете кое ви е по-важно –  10 минути сутрин или здравето?

5. Полезната закуска
Има храни, които безспорно са полезни за закуска. Това са ядки, плодове, прясно сварен чай, нискомаслено кисело мляко.

6. Торта за закуска?
Да, но само сутрин и само такава, която сте си приготвили сами предишната вечер. Не купувайте торти от кафенета и магазини – не знаете колко захар и трансмазнини съдържат. Но дори и когато похапвате домашна торта, не забравяйте за калориите!

7. Кафе
Съблазнителна чашка кафе ви предлагат на всяка крачка – в кафенета, магазини. Чаша добро кафе, не трябва да съдържа мазнини или калории. Добавянето на захар и сметана, ще ви добави мазнини и никак не е полезно нито за здравето, нито за фигурата ви.

8. Защо да ядем фибри на закуска?
Първо, за да се почувствате сити, преди стомахът ви да се напълни до краен предел. Второ, за да отстраните излишните токсини от тялото. Пълнозърнести храни, почти всички плодове и зеленчуци (но най-вече боб), ще ви доставят по 20-30 грама фибри на ден. За закуска ще бъдат достатъчни и 5 грама.

9. Протеини и калории
Тялото не може без протеини. Лошата новина е, че обикновено богатите на протеини храни, съдържат много калории. Ето защо, на закуска изяжте 10 бадемови ядки или изберете нискомаслени сирене и извара. Месо и риба на закуска – да, но не всеки ден и задължително варени или задушени.

10. Бъдете пример за децата си
Може хиляди пъти да обясните на детето си, че трябва редовно да се яде на закуска, но ако вие не закусвате, тези обяснения няма да бъдат достатъчни. 10 допълнителни минути на ден, прекарани със семейството на закуска, ще донесат много положителни емоции на вас и вашите деца!

lipoin-728x90-1-new3

Автор: izdrave

Споделете в

Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*