Зимни витамини: помагаме на имунитета

Не можете да се събудите сутрин и алармата се включва няколко пъти? Обичайната чаша кафе не може да ви развесели? Вашето тяло се нуждае от витаминна поддръжка, но откъде да получите витамини през зимата?

Зимата е изключително красив сезон, но точно тогава, тялото не получава много от необходимите вещества. Нямаме достатъчно слънце, пресни плодове и зеленчуци, в резултат на което ставаме отлична мишена за вируси и настинки. Ето защо, през зимата тялото ни се нуждае от специална витаминна поддръжка и ако не я получи – организира “стачка”. Сутрин отказва да се събуди, вечер отказва да спи, а през деня усещаме такава умора, сякаш носим камъни.

Най-добрият начин да подобрите здравето и настроението си, и да помогнете на тялото си да устои на простуда и вируси е, да обогатите вашата диета с ” правилните” храни, които съхраняват максималното количество витамини, от които се нуждаете.

Никой от процесите на човешкия живот не преминава без витамини и минерали. Можем да ги доставим с храна и като част от витаминните комплекси. Качествена храна, зеленчуци, плодове в началото на зимата и витамин-минерални комплекси – в края. Трябва да внимавате, защото прекомерната употреба на витаминни добавки може да доведе до хипервитаминоза.

Кои храни са по-добри през зимата

Зеленчуци (варени, печени на пара): растителните влакна, съдържащи се в зеленчуците и активирани чрез термична обработка, се свързват с токсините и ги изтеглят от тялото.

Замразени плодове: в процеса на замразяване, около 90℅ от витамините остават в плодовете. Важно условие за запазването на тези витамини е, плодовете да се консумират непосредствено след размразяването.

Кисело зеле: богат източник на витамин С. Киселото зеле се използва не само за хранене, но и като средство за предотвратяване на липсата на витамин С в организма. Важно е да се отбележи, че колкото по-малко сол използвате за маринатата, толкова повече витамини остават в зелето.

Морски дарове: морските дарове са просто незаменими в зимната диета. Те съдържат най-полезните витамини от група В и РР. Те са богати на йод, калий, магнезий, натрий и множество други елементи, необходими за поддържането на нормален имунитет.

Зелен лук. Изключително богат на витамини В1, В2, РР, както и витамин С.

Цитрусови плодове: основната стойност на цитрусовите плодове е витамин С. В грейпфрут, лимон и мандарини се съдържа много аскорбинова киселина. Цитрусите, разбира се, са много полезни, но не злоупотребявайте с тях. Тези плодове могат да причинят алергична реакция в случай на прекомерна употреба.

Киви: шампионът в съдържанието на витамин С. Само едно киви на ден е достатъчно за попълване на дневната норма от този витамин. В допълнение към витамин С, кивито съдържа и  витамини от група В, както и различни минерали и фибри.

Нар: богат на витамини от група В, витамин С и основни аминокиселини и минерали. Той участва в профилактиката на катарални заболявания и поддържане на имунитета. Много вкусен продукт, който се използва широко в готвенето. Може да се консумира ежедневно, както под формата на сок, като подправка, така и като добавка към салати и гарнитури.

Джинджифил: в състава на корена има етерични масла, както и витамини С, В1, В2, РР, , калций, калий, желязо, хром, магнезий. При катарални заболявания, чаят от джинджифил мобилизира защитните сили и повишава общия тонус на тялото.

Зелен чай: съдържа много каротеноиди, аскорбинова киселина, витамини В, К, РР, танини, аминокиселини, мгнезий, мед, манган, селен, цинк и хром. Зеленият чай е отличен антиоксидант и помага на организма да се бори с инфекции и вируси. При ниски нива на хемоглобина и недостиг на витамини, се препоръчва да се пие една чаша зелен чай със стафиди или сушени кайсии, един час преди хранене.

Мляко: кравето мляко съдържа повече от 20 витамина. В млякото се съдържа и рядко срещаният витамин В2 (рибофлавин). Този витамин играе важна роля в енергийния метаболизъм: той превръща въглехидратите и мазнините в енергия и подобрява състоянието на кожата.

Как се получават витамините в кръвта и какво е необходимо за това?

  • За да могат да преминат витамините от храната в кръвта, са необходими специфични протеинови носители. За тяхното формиране е необходимо да се осигури балансирано захранване с оптималното количество протеини.
  • За да могат витамините да донесат повече ползи, погрижете се за нервите си. По време на стресови ситуации се изгарят много повече витамини.
  • Не забравяйте – сладкото и брашното намаляват усвояването на витамин С. Ако не сте в състояние да се откажете от тези храни, опитайте се да ядете повече храни с витамин С.
  • Калций и фосфор. Необходими за поддържане на костната плътност и се усвояват лошо при липсата на витамин D (калциферол). През лятото витамин D се получава естествено чрез излагане на слънчева светлина. През зимата може да получите калциферол, като консумирате черен дроб от треска, масло, мляко и рибено масло.http://www.bulgaricus.bg/

Изключително голямо разнообразие от витамини и хранителни добавки  можете да откриете в един от най-големите онлайн магазини Bulgaricus 

 

Автор: Mariela

Споделете в
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*